مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: نرخ بیکاری بانوان استان به ویژه زنان تحصیل‌کرده در کلیه سطوح جمعیتی از نرخ میانگین کشوری بالاتر است.

یک‌سوم شاغلان دستگاه‌های دولتی در ایلام، زن هستند/ بیکاری زنان ایلام؛ بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین، «زینب شیرخانی» در نشست هم اندیشی با بانوان دستگاه‌های اجرایی استان که با حضور دکتر فلاحی - نماینده مردم ایلام در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت دفتر امور زنان و خانواده مطالعه، بررسی و برنامه‌ریزی مناسب جهت فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای آموزش و بالا بردن سطح کارایی و دانش عمومی خانواده و زنان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: برقراری ارتباط مستمر با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای ذیربط استان در امور بانوان به منظور تبادل نظر و آگاهی از طرح‌ها، برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی در جهت رفع مسائل و مشکلات زنان از دیگر رسالت دفتر امور زنان و خانواده در ایلام می‌باشد.

شیرخانی به مولفه‌های تهدیدگر سلامت قشر زنان در جامعه اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت بهداشت و درمان جهت اجرای طرح پایش سلامت زنان ایلام با توجه به محرومیت و تبعات بعد از جنگ، وضعیت اقتصادی نامناسب کرونا و غیره از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار بالای نازایی در استان و هزینه‌های سنگین درمان، ایجاد مرکز تخصصی و مشاوره خاص زنان در این زمینه ضروری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار و ۵۸۳ کارمند در سطح ادارات استان مشغول فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۴ نفر معادل ۳۵ درصد این جمعیت زنان می‌باشند. همچنین از مجموع شاغلین بخش صنعت استان ایلام نیز فقط یک درصد زن هستند.

شیرخانی تصریح کرد: در ایلام نسبت مردان به زنان فعال از نظر اقتصادی همواره بیش از ۴ برابر است همچنین بر اساس مرکز آمار ایران، حدود ۸۳ درصد از جمعیت زنان استان به لحاظ اقتصادی غیرفعال محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از مجموع جمعیت زنان ۱۵ سال به بالای استان ۱۷/۷ درصد محصل، ۱۴/۱ درصد دارای درآمد بدون کار و ۵۵/۴ درصد هم خانه‌دار هستند، گفت:  در حال حاضر ۲۵ هزار و ۸۴٠ زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴٠٠ نفر تحت حمایت بهزیستی و ۱۳ هزار و ۴۴٠ نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد استان می‌باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام افزود: نرخ بیکاری بانوان استان به ویژه زنان تحصیل‌کرده در کلیه سطوح جمعیتی از نرخ میانگین کشوری بالاتر است.

شیرخانی تاکید کرد: از مهمترین اقدامات حوزه زنان و خانواده در امر مبارزه با ویروس کووید ۱۹، راه اندازی سامانه خرید آنلاین مواد بهداشتی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی، فراخوان تولید ماسک توسط زنان کارآفرین در استان و شهرستان‌ها، توزیع لوازم بهداشتی و غذایی در بین خانواده‌های بی‌بضاعت مناطق حاشیه نشین آسیب دیده از کرونا و غیره است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.