کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش باران در دو استان گیلان و مازندران و تداوم بارش ها در سایر استان‌های شمالی، برای امروز (سه‌شنبه) خبر داد و گفت: از تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها اجتناب شود.

تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی کشور

​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز شاهد تشدید بارندگی در گیلان و مازندران هستیم. همچنین در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی بارندگی ادامه دارد.

وی گفت: در ارتفاعات البرز برای استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود؛ همین‌طور امروز در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، کردستان و زنجان بارش پراکنده را شاهدیم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در نوار شمالی کشور دما کاهش محسوسی پیدا می کند. بارش‌ها در این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است؛ ضمن اینکه در جنوب ایران نیز امروز و فردا در بخش‌هایی از هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق و وزش بادهای موقتی دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه در استان‌های حاشیه دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز نیز برای تهران و سمنان، فعالیت سامانه بارشی را شاهد خواهیم بود.

گودرزی گفت:  امروز و فردا آب‌های سواحل دریای خزر مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است؛ همین‌طور امروز تنگه هرمز مواج خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، همزمان از ظهر پنج‌شنبه ورود سامانه بارشی جدید به کشور پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.