تیم ملی اختراعات ایران در "TEKNOFEST ۲۰۲۱" بزرگ‌ترین رویداد جهانی هوافضا و فناوری در ترکیه افتخارآفرینی کرد. اعضای این تیم در رشته‌های هوش مصنوعی، رباتیک و مسابقات اختراعات "ای اس ای اف" رتبه برتر، مدال نقره و جایزه ویژه این مسابقات را کسب کردند.

افتخارآفرینی تیم اختراعات ایران در رقابت‌های جهانی تکنوفست ۲۰۲۱

به گزارش قدس آنلاین؛ چهارمین جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری "تکنوفست استانبول" از سوی بنیاد تیم فناوری و وزارت صنایع و فناوری ترکیه، ریاست جمهوری سازمان‌های نظامی و علمی جهانی، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری معتبر و مهم جهانی سازماندهی شده ۲۰ اکتبر برابر با ۲۸ مهر ماه سال جاری برگزار شده است.

"امیرعباس محمدی کوشکی" سرپرست تیم ملی اختراعات ایران گفت: "TEKNOFEST ۲۰۲۱" بزرگ‌ترین رویداد جهانی هوافضا و فناوری است که در آن جام جهانی هکرهای رایانه‌ای جهان و جام جهانی مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین برگزار می‌شود و در این رویداد ۳۵ دوره مسابقات در ۱۸ رشته تخصصی از ماه سپتامبر تا پایان اکتبر برگزار می‌شود.

وی گفت: اعضای تیم اختراعات ایران نماینده رسمی کشورمان در این رویداد متشکل از تیم دانش‌آموزی و دانشجویی توانستند در رشته هوش مصنوعی، رباتیک و مسابقات اختراعات "ای اس ای اف" رتبه برتر و مدال نقره و جایزه ویژه این مسابقات را کسب کنند.اعضای تیم دانش‌آموزی در رشته هوش مصنوعی و اختراعات (isif,۲۱) مدال طلا و نقره و جایزه ویژه را کسب کردند.

سرپرست تیم ملی اختراعات ایران تصریح کرد: در این رویدادِ بسیار تخصصی، بسیاری از شرکت‌ها برای تیم‌های خود تا مبلغ ۳ میلیارد تومان هزینه می‌کنند و کسب رتبه در رشته‌های تخصصی همچون هوش مصنوعی و رباتیک بسیار سخت است.

این رویداد در کشور ترکیه برگزار شد که در آن ۱۵۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، کرواسی و... حضور دارند و همچنین شرکت‌هایی از جمله گوگل، سامسونگ و دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر جهانی در حوزه هوافضا و فناوری و نوآوری مانند سازمان "wipo" (مالکیت فکری جهانی) حضور دارند.

در این تیم ایمان قربانی، امیرمهدی افسری و رها رستمی حضور داشتند. تیم دانشجویی نیز در رشته هوش مصنوعی، رباتیک و اختراعات توانستند جایزه ویژه و مدال نقره این مسابقات را از آن خود کنند. اسامی تیم شامل "امیرعباس محمدی‌کوشکی، علی نهایت‌فخار، امیر افیونی، محمدجواد پاپی‌زاده، فاطمه ابراهیمی‌مفرد، زهرا قضاوی، پرینا  ابوالقاسمی‌نژاد، علی بکلری‌بکلر، نیکی حدادزاده، پارسا علوی، احمد یازرلو، شقایق یازرلو، مریم اژدردر و ارینا نوری" است.

پروژه‌هایی که در این دوره از مسابقات رتبه آوردند شامل موارد ذیل است:

۱- پروژه بیمارستان هوشمند با دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمند برای کمک به پیشگیری در برابر کرونا  که در این پروژه ۱۳ نوآوری و اختراع قرار گرفته است.

۲-پروژه دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمند برای پیشگیری در مقابل "کووید ۱۹" که در آن ۱۰ اختراع و نوآوری از جمله ربات هوشمند پیشگیری در مقابل "کووید ۱۹" دوربین و سیستم هوشمند تشخیص کرونا بر اساس دمای بدن در این پروژه وجود دارد.

۳-پروژه سیستم هوشمندسازی، کنترل و استفاده بهینه از سیلات. از طریق دستگاه پمپاژ و انتقال سیال با هوای فشرده و نوآوری تیوب قطع سریع جریان به همراه شیر ۳ حالته

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.