پیگیری میدانی خبرنگار ما از جایگاه‌های سوخت سطح شهر تهران حاکی از آن است که سوخت‌گیری از پمپ بنزین‌ها با نرخ آزاد سرعت گرفته و صف خودروها برای دریافت بنزین، رو به کاهش است.

‌آرام‌شدن وضعیت جایگاه‌ها با سرعت گرفتن عرضه بنزین/‌خبری از صف‌های طولانی‌ خودروها نیست

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه ‌امروز جایگاه‌های سوخت به دلیل بروز نقص فنی در سامانه هوشمند، با مشکل عرضه مواجه شدند، اعزام تیم‌هایی توسط واحدهای استانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌های سوخت سراسر کشور انجام شد و ‌روند فعال‌سازی آفلاین جایگاه‌ها برای عرضه بنزین با قیمت آزاد سرعت گرفت.

*وضعیت جایگاه‌های سوخت در تهران زیر ذره بین/ سوخت‌رسانی به خودروها باعث کاهش صف شده است

پیگیری میدانی خبرنگار ما از جایگاه‌های سوخت سطح شهر تهران حاکی از آن است که سوخت‌گیری از پمپ بنزین‌ها با نرخ آزاد آغاز شده است.

به عنوان مثال‌ جایگاه سوخت واقع در تقاطع چهارراه کالج و خیابان حافظ‌ بیش از یک ساعت است که در مدار قرار گرفته است. در طول یک ساعت گذشته، تعداد ماشین‌های در صف در این جایگاه تقریبا به نصف کاهش یافته است و به طور میانگین کمتر از ۱۰ خودرو در صف دریافت بنزین آزاد قرار گرفته‌اند.

 ​​البته صف عرضه بنزین موتورها همچنان شلوغ و طولانی است و طبق مشاهدات میدانی حدود ۲۰ الی ۳۰ موتور در صف قرار دارند.

اغلب افرادی که در پمپ بنزین بودند می‌گفتند که هم‌اکنون بیش از یک ساعت در صف، معطل دریافت بنزین هستند؛ البته وضعیت نامناسب عرضه بنزین به موتورسیکلت‌ها ‌تحت تاثیر تعداد کم نازل‌ اختصاص یافته برای آنهاست.

 

در مقصد بعدی به سراغ جایگاه سوخت واقع در شمال میدان فردوسی ابتدای خیابان قرنی‌ رفتیم، در این جایگاه نیز حدود ۱ ساعت است که روند عرضه بنزین با نرخ آزاد و به صورت آفلاین آغاز شده است.

صف خودروها برای دریافت بنزین نسبت به ساعات گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، در این جایگاه حدود ۱۵ خودرو به طور متوسط در صف هستند و ترافیک ایجاد شده در میدان فردوسی تقریبا از بین رفته است. خودروهای مراجعه کننده به این جایگاه سوخت از طریق ۶ نازل بنزین با نرخ آزاد دریافت می‌کنند.

 ​​​​​​

اما باوجود تعدیل صف خودروها در پمپ بنزین میدان فردوسی، صف موتورسیکلت‌ها در اوضاع نامناسبی قرار دارد، به طوری که حدود ۳۰ موتورسیکلت در صف‌های نامنظم قرار دارند و برای ایجاد نظم در عملیات سوخت رسانی پلیس مدیریت کار را برعهده گرفته است.

 

*عرضه بنزین تا ۲۴ ساعت آینده به روال عادی بازمی‌گردد؟

طبق آخرین اطلاع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی سه ساعت پیش حدود ۴۰ درصد جایگاه‌های سوخت در مدار قرار گرفته بوند که به نظر می‌رسد این رقم تا کنون بیش از ۵۰ درصد جایگاه‌های کشور را فراگرفته باشد.

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش سرعت سوخت‌رسانی به خودروها در جایگاه‌های سوخت است و به نظر می‌رسد طبق وعده مسئولان وزارت نفت، عرضه بنزین آزاد به صورت آفلاین تا امشب در همه جایگاه‌های سوخت برقرار می‌شود.

به طور موازی شرکت ملی پالایش و پخش در حال اصلاح سامانه سوخت‌رسانی برای فعالسازی عرضه بنزین با کارت سوخت است.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این باره می‌گوید: «به موازات مشکل ارتباط مودم جایگاه‌ها با مودم مرکزی نیز در حال رفع است و فعلا یک تست موفق برای اتصال داشته‌ایم، به طور کلی از سه مرحله اتصال جایگاه‌ها به سیستم دو مرحله به طور کامل انجام شده است و در صورت موفقیت مرحله سوم جایگاه‌ها همانند روال سابق فعالیت می‌کنند».

به گفته سالاری ‌ «با توجه به اینکه فعال شدن جایگاه نیازمند حضور و مراجعه تیم فنی وزارت نفت است، امکان عرضه بنزین با نرخ آزاد در همه جایگاه‌های سراسر کشور تا چند ساعت طول خواهد کشید و به زودی این امکان برای همه جایگاه‌ها فراهم می‌شود».

به نظر می‌رسد روند عرضه بنزین در سراسر کشور به زودی به روال عادی خود برمی‌گردد و امیدواریم‌ مشکلات ایجاد شده با تدبیر وزارت نفت تا روز آینده کاملاً برطرف شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.