۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 774435

 معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه از نظر جابه‌جایی و انتقال سوخت هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: ذخایر سوخت کشور به اندازه کافی است و در برخی مواقع حتی زمینه صادرات سوخت نیز مهیا است.

سوخت کافی ذخیره داریم


 

به گزارش قدس آنلاین، «جلیل سالاری» امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت: موضوع خارج شدن جایگاه‌های سوخت از مدار عرضه، مربوط به کامپیوترهای داخل جایگاه‌ها و قطع ارتباط آنها با ترمینال‌های موجود است.

وی توضیح داد:‌ هر فردی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کند از طریق ترمینالی که کارت سوخت خود را در آن وارد می‌کند با یک مودم به مرکز ارتباط داده متصل می‌شود که اکنون مشکلی در همین زمینه به وجود آمده است.

سالاری افزود: برای راه‌اندازی مجدد آن باید سیستم کامپیوتری داخل جایگاه را به صورت آفلاین با نصب نرم افزار راه‌اندازی می‌کردیم و این مساله در یکی از جایگاه‌ها تست و ارتباط بین ترمینال و نرم افزار کامپیوتر داخل جایگاه برقرار شد.

وی بیان داشت: اکنون ارتباط از طریق مودم با مرکز داده در حال تست است که اگر انجام شود مشکل حل خواهد شد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: اقدام دیگری که به موازات آن انجام شد، تیم فنی و پشتیبانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با حضور در داخل جایگاه‌ها مسیر انتقال را آفلاین کردند تا امکان سوختگیری برای هموطنان به صورت دستی فراهم شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: اکنون در تهران ۱۵ جایگاه سوخت وارد مدار شده و فعال شده است و در سایر استان‌ها از پنج تا ۱۴ جایگاه به تدریج در حال وارد شدن به مدار فعالیت است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح‌کرد: موضوع حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت هنوز بررسی نشده و بررسی‌های دقیق‌تر نشان خواهد داد مشکل نرم افزاری بوده یا حمله سایبری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از جایگاه ها با انجام اقدامات نرم افزاری شاهد برقراری ارتباط و فعال شدن آن جایگاه بودیم، به عبارتی اکنون دو گام از سه گام لازم انجام شده و گام سوم در حال تست شدن است که در صورت موفقیت می توان همه جایگاه ها را مجدد فعال کرد.

سالاری تاکید کرد: با اقدامات انجام شده تا چند ساعت دیگر مشکل عرضه سوخت در جایگاه ها حل و فصل خواهد شد.

وی بیان داشت: از نظر جابه‌جایی و انتقال سوخت هیچ مشکلی وجود ندارد و فقط اکنون ارتباط موقتا به صورت دستی خواهد بود و بر این اساس نیاز به کارت سوخت و ارتباط با سیستم سامانه نخواهد بود.

معاون وزیر نفت همچنین خاطرنشان‌کرد: ذخایر سوخت کشور به اندازه کافی است و در برخی مواقع حتی زمینه صادرات سوخت نیز مهیا است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.