سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه میانگین سرانه فضاهای آموزشی در خراسان رضوی برای هر نفر ۴/۵ مترمربع است، گفت: این میزان در سطح کشور به‌طور متوسط ۵/۵ مترمربع است و این سرانه در برخی نقاط حاشیه شهر مشهد حدود دو متر مربع است.

 سرانه فضاهای آموزشی در برخی نقاط حاشیه شهر مشهد حدود ۲ متر مربع است

به گزارش قدس آنلاین ، ابوالقاسم بابایی در حاشیه بازدید از طرح‌های آموزش و پرورش گناباد، از مشارکت خیران استان در ۵۰۰ طرح آموزشی در حال اجرا با صرف اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال خبر داد و اظهار کرد: سالانه به‌طور متوسط دو هزار میلیارد ریال تفاهمنامه ساخت و بازسازی مدارس و واحدهای آموزشی با مشارکت خیران در خراسان رضوی منعقد می‌شود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با بیان اینکه این استان از نظر جلب مشارکت‌های خیران طی سال‌های گذشته جزو استان‌های برتر کشور بوده است، به پایین بودن سرانه ساخت فضاهای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به متوسط کشوری اشاره کرد و افزود: از ظرفیت‌ بخش‌های مختلف و از جمله خیران برای افزایش سرانه آموزشی و کاهش مشکل کمبود فضاهای آموزشی در استان باید استفاده کرد.

وی بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید یک هزار و ۳۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ طرح و زیربنای ۱۳۴ هزار مترمربع و صرف اعتبار چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به مجموع فضاهای آموزشی این استان اضافه شد.

بابایی با بیان اینکه میانگین سرانه فضاهای آموزشی در خراسان رضوی برای هر نفر ۴/۵ مترمربع است، ادامه داد: این میزان در سطح کشور به‌طور متوسط  ۵/۵ مترمربع است و این سرانه در برخی نقاط حاشیه شهر مشهد حدود دو متر مربع است که با سرانه استانی و حتی کشوری فاصله زیادی دارد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان سرانه فضاهای آموزشی در گناباد برای هر نفر هشت متر مربع و این میزان نزدیک به استاندارد جهانی است، گفت: رشد مطلوب سرانه آموزشی در این شهرستان مرهون مشارکت‌های خوب خیران در احداث و توسعه کمی و کیفی این بخش است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.