مهلت شرکت در بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تمدید شد و شاعران می‌توانند تا ١٠ آبان‌ماه آثار خود را همچنان ارسال کنند.

 مهلت شرکت در بیست‌وسومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی عبداللهی دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران اظهار داشت: مهلت شرکت در بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تمدید شد.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ١٠ آبان ماه تمدید شد از این رو شاعران می‌توانند آثار خود را همچنان  از طریق festivals.iranrhdm.ir یا شماره واتس‌آپ ٠٩٠٥١٤٤٧٧٦١ ارسال کنند.

دبیر اجرایی این کنگره تبیین مبانی نظری و تعیین شاخص‌ها و معیارهای امروزی شعر دفاع‌ مقدس و مقاومت مطابق با تدابیر امام خامنه‌ای (مدظله)، تبیین راه‌کارهای ترویج و گسترش اشعار دفاع مقدس، تمرکززدایی و هویت‌بخشی به فعالیت‌ شعری استان ها و مناطق کشور، شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع‌مقدس، فعال‌سازی و تقویت جریان تولید شعر مقاومت در سراسر کشور را از اهداف بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران دانست.

به گفته دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران، اشعار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود. محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد.

وی امتیاز ویژه برای آثار را مواردی از قبیل توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته‌شده دفاع مقدسِ استان، استفاده از زبان و گویش‌های محلی دانست.

این شاعر خاطرنشان کرد: اشعار در  پنج بخش عمومی دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان به‌ طور جداگانه داوری و جوایز جداگانه اهدا خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: اشعار برتر هر پنج بخش ویرایش شده و در مجموعه‌های جداگانه چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی آذرماه ١٤٠٠ است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.