مدیر عامل داروسازی سها هلال احمر با تاکید بر این که خودکفایی در عرصه تولید دارو در دستور کار است، از تولید داروی " ارلیستات ۱۲۰ " برای نخستین بار در شرکت داروسازی سها هلال احمر خبر داد.

خودکفایی در تولید دارو در دستور کار هلال احمر است

به گزارش قدس آنلاین از جمعیت هلال احمر، حسین عطار مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت داروسازی سها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش متخصصان، مدیران و پرسنل شرکت داروسازی سها، پروانه محصول ارلیستات ۱۲۰ میلی گرم اخذ و این محصول برای اولین بار به سبد محصولات تولید شده این شرکت افزوده شد.

وی افزود: این دارو برای کاهش وزن در افراد با BMI≥۳۰ یا افراد با BMI≥۲۷ که ریسک فاکتورهایی مانند فشار خون بالا، دیس لیپیدمی، دیابت نوع۲ یا اختلال تحمل گلوکز دارند، به همراه یک رژیم غذایی کم کالری به کار برده می شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: لاغری و کنترل وزن، بهبود نسبی فشار خون سیستولی و دیاستولی، کاهش سطح کلسترول خون (LDL)، جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع۲ ، بهبود پارامترهای گلایسمیک و کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی از جمله مزیت های دیگر مصرف این دارو است.

عطار ادامه داد: تولید ارلیستات می تواند کمک بسزایی به کنترل بیماری های متعدد داشته باشد که در سال های اخیر در جامعه گسترش یافته اند اما باید توجه داشت که مصرف این دارو با تشخیص و تجویز پزشک معالج صرفا ممکن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت داروسازی سها هلال احمر در پایان با اشاره به ضرورت خودکفایی در حوزه دارویی گفت: سیاست ما توسعه تولید داروهایی است که در حوزه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و بیماری ها را در جامعه کنترل کند، این روند با توجه به این که در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها هستیم از ضرورت بسیاری برخوردار است و تلاش خواهد شد تا شرکت داروسازی سها در مسیر خودکفایی تولید دارو در کشور پیش رود و در این عرصه تمامی ظرفیت ها را به کار خواهیم گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.