مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای ارسباران از برگزاری آئین اختتامیه چهارمین سوگواره هنری اربعین با حضور شخصیت‌های فرهنگی - هنری کشور خبر داد.

چهارمین سوگواره هنری اربعین در ایستگاه پایانی

به گزارش قدس آنلاین، طی فراخوان این جشنواره که مهرماه از سوی فرهنگ‌سرای ارسباران و مسجد متقین محله صدر تهران اعلام شد، بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شد که از مجموع ۷۰۰ اثر در بخش داخلی و ۱۵۰ اثر در بخش بین‌الملل، ۲۰ منتخب معرفی و تقدیر می‌شوند.
چهارمین دوره سوگواره هنری اربعین علاوه بر استقبال خوبی که از سراسر کشور بویژه مناطق و روستاهای محروم صورت گرفت، با ترجمه و انتشار فراخوان به زبان عربی در شبکه‌های اجتماعی و پخش پوستر فراخوان در پیاده‌روی اربعین امسال، با استقبالی چشمگیر در بخش بین‌الملل هم مواجه شد.

چنانکه با مدد و عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) نزدیک به ۱۵۰ اثر در بخش بین‌الملل از کشورهای عراق، کویت، عربستان به ویژه بخش شیعه‌نشین قطیف، روسیه و نیز قاره آفریقا به سوگواره ارسال شد که این مهم علاوه بر اعلام در رسانه‌های رسمی، با تبلیغات مردمی و تلاش و جذب مشارکت جوانان و نوجوانان مسجد متقین در فضای مجازی رخ داده است.
 
 ۷۰۰ اثر داخلی شامل همه رشته‌ها یعنی متون ادبی، شعر و دلنوشت، فیلم کوتاه، عکس، نماهنگ، پادکست و بخش کودکان می شود و بخش بین‌الملل فقط به عکس اختصاص دارد.

همچنین آثار ارسالی در ۵ بخش با حضور داوران ممتاز ارزیابی شده است که در رشته شعر استاد احمد بابایی، شاعر نام‌آشنا و انقلابی و خانم‌ها نانی‌زاد و رجایی از شعرا و نویسندگان این حوزه، در رشته دلنوشت خانم پناهی، نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با همراهی خانم‌ها ارسلانی و خدابخشی از اساتید ادبیات، در رشته فیلم و عکس(بخش داخلی) آقایان دادخواه استاد فلسفه هنر، رحیمی تهیه‌کننده صداوسیما، میرزایی مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری و اصغر کشانی منتقد سینما و روزنامه‌نگار و در بخش بین‌الملل استادان مجربی چون سعید محمودی‌ازناوه، خدایی و جواد علیزاده، قضاوت آثار را بر عهده داشته‌اند.

علاوه بر این، ۴۷ نفر از کودکان و نوجوانان در سوگواره شرکت کرده‌اند که از تمامی این عزیزان تقدیر به عمل خواهد آمد.

این آیین پنجشنبه ۶ آبان از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش‌های فرهنگ‌سرای ارسباران با حضور میهمانانی همچون محمود شالویی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و حجت‌الاسلام دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.