سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به الزام وکلا به ثبت قراردادهای خود در سامانه الکترونیکی که به این منظور راه‌اندازی شده، گفت با هرگونه فرار مالیاتی در این صنف به‌جد برخورد خواهد شد.

وکلا باید قراردادهای خود را در سامانه ثبت کنند

ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه قدس درباره امتناع ۶۵ درصد وکلا، مشاوران و کارشناسان حقوقی از نام‌نویسی در سامانه مالیاتی، با یادآوری بند ج تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: اگر وکلا قصد وکالت در دستگاه قضایی داشته باشند، باید از طریق این سامانه اقدام کرده باشند. اگر گزارشی از سازمان امور مالیاتی درخصوص فرار مالیاتی وکلا، کارشناسان یا صنف دیگری به دست ما برسد، برخورد لازم را به عمل خواهیم آورد.

خداییان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شکایتی علیه حسن روحانی رئیس جمهور سابق به ثبت رسیده، گفت: اگر شکایتی از ایشان صورت بگیرد؛ چون ایشان روحانی هستند باید دادگاه ویژه روحانیت به آن رسیدگی کند؛ اما تاکنون پرونده‌ای در «دادسرای عمومی و انقلاب تهران» برای وی تشکیل نشده است. سخنگوی دستگاه قضا درباره نحوه برخورد با ماجرای سیلی‌زدن یک مدعو به استاندار آذربایجان شرقی در مراسم معارفه وی، به دستور دادستان تبریز برای پیگیری موضوع اشاره و تصریح کرد: استاندار از فرد مورد نظر شکایتی نداشت، اما شخص خاطی به اتهام اخلال در نظم که از جرایم غیرقابل گذشت است در بازداشت به‌سر می‌برد.

حکم عجیب اخیر یک دادگاه درباره سارق بادام هندی هم موضوع دیگر نشست خبری دیروز بود که خداییان درباره آن گفت: آنچه در فضای مجازی مطرح شد این بود که مجازات با توجه به میزان مال مسروقه تناسب ندارد، اما باید عرض کنم در این پرونده هرچند میزان مالی که به سرقت رفته است ناچیز است، اما شخص سارق سابقه‌دار است و قبلاً به جرم سرقت از منازل به یک سال حبس محکوم شده و سه سال نیز تعلیق شده که در مدت تعلیق مجازات، وی جرم جدیدی را مرتکب شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست پرخبر خود با اشاره به اختلاف سازمان غذا و دارو و گمرک و دپو شدن سرم‌ها در گمرک تأکید کرد: پس از بروز این اختلاف بلافاصله معاون دادستانی کل کشور و دادستان تهران از گمرک و کالاهای دپو شده بازدید کردند که در نتیجه پیگیری‌های انجام شده، ۱۰۰۰ تن دارو و

۷۰۰ تن سرم تحویل وزارت بهداشت شد. خداییان همچنین از برنامه سفر پنجشنبه (امروز) محسنی اژه‌ای به استان خوزستان خبر داد و گفت: رئیس قوه قضائیه در این سفر مسائلی که نیاز به دخالت قوه قضائیه برای حل شدن دارد را بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.