عربستان اعلام کرد که موسسه قرض الحسنه وابسته به حزب الله را در لیست «تروریستی» خود قرار داده است.

اقدام خصمانه جدید عربستان ضد حزب الله

به گزارش فدس آنلاین، ریاست امنیت عمومی عربستان سعودی از تروریستی اعلام کردن یک نهاد مالی وابسته به حزب الله لبنان خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این زمینه گزارش داد که ریاست امنیت عمومی این کشور موسسه مالی «قرض الحسنه» در لبنان را که وابسته به حزب الله است در لیست «تروریستی» قرار داده است.

طرف سعودی با صدور بیانیه‌ای در این زمینه ادعا کرد: موسسه مالی قرض الحسنه حزب الله لبنان با فعالیت های مالی حزب الله که عربستان آن را در لیست «تروریستی» خود قرار داده در ارتباط است.

ریاست امنیت عمومی عربستان در ادامه ادعاهای خصمانه خود ضد حزب الله افزود، موسسه قرض الحسنه بودجه حزب الله را مدیریت و برای حمایت از اهداف نظامی آن منابع مالی حزب الله را تامین می کند.

این بیانیه افزود، کلیه دارایی های متعلق به این موسسه در داخل عربستان باید مسدود شود و انجام هرگونه معامله مستقیم یا غیرمستقیم با یا به نفع موسسه ممنوع است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در جولای 2007، موسسه قرض‌الحسنه حزب‌الله را به دلیل آنچه پشتیبانی فعالیت مالی حزب‌الله و فراهم کردن دسترسی به سیستم بانکی بین‌المللی برای مقاومت لبنان خوانده بود، تحریم کرد.

حدود دو هفته قبل نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام 7 شخص حقیقی و یک شرکت به دلیل «مشارکت در تأمین مالی حزب‌الله لبنان» به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به شمار می‌رود، اضافه شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.