معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه مسائل زنان به صورت مستقل دیده و مشکلات آنان مرتفع شود، گفت: معاونت، تدوین و عملیاتی کردن برنامه‌هایی در دو حوزه توانمندسازی و کارآفرینی بخصوص برای زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده است.

 مسائل زنان باید به صورت مستقل دیده و پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر انسیه خزعلی در اولین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم که با هدف بررسی اولویت ها و مشکلات مربوط به زن و خانواده با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، ضمن تاکید بر همکاری با ستاد ملی زن و خانواده و برگزاری منظم این جلسات، خاطرنشان کرد: درحال برنامه ریزی‌هایی برای بهبود و ارتقاء جایگاه معاونت زنان و خانواده هستیم. همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم  زن و خانواده تراز انقلاب اسلامی را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات رئیس جمهوری در این مدت، توجه به مسائل زن و خانواده، تدوین قوانین و لوایحی بود که بتواند این جایگاه را ارتقاء و آسیب های این حوزه را کم و تا حد امکان از آن جلوگیری کند. همچنین ایشان بر مساله‌ تلاش برای ازدواج جوانان، پیشگیری از طلاق و کنترل آسیب های ناشی از آن، تاکید نموده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار داشت: این معاونت تدوین و عملیاتی کردن برنامه هایی در دو حوزه توانمندسازی و کارآفرینی بخصوص برای زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده است. علاوه بر این برنامه‌هایی نیز برای اقشار محروم و کسانی که تمایل دارند به شیوه عزت مندانه ای زندگی خود را اداره کنند، تدارک دیده خواهد شد.

وی افزود: اما برنامه دوم و مهمی که معاونت زنان و خانواده در دستور کار قرار می‌دهد، جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله؛ طلاق، اعتیاد و بسیاری از مواردی که ریشه در مسائل اقتصادی دارند؛ است.

خزعلی با ابراز امیدواری از اینکه با برگزاری این نشست ها در مرحله اول در تدوین قوانین حوزه زن و خانواده که از ارکان مهم و زیربنایی است، قدم مثبث برداشته شود، تصریح کرد: همچنین امیدواریم با همکاری و همفکری، ارائه ایده و نظرات صاحبنظران و فعالان این حوزه، بتوانیم راهکار موثری را دریابیم.

وی اذعان داشت: در این جلسه به بحث زنان ورود خواهیم کرد، زیرا مسائل زنان به صورت مستقل نیز باید دیده و مشکلات آنان مرتفع شود و در قدم بعد به بحث خانواده که محور اصلی و تاثیر گذار آن زن است، نیز به طور جدی ورود خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بحث آسیب های اجتماعی نیز بسیار مهم است، تصریح کرد: پس تلاش می‌کنیم هر چند هفته یکبار جلساتی با صاحبنظران و اندیشمندان دارای دیدگاه ها، گروه ها و جناح های مختلف داشته باشیم تا پیشنهادات خود را در ارائه راهکار مناسب در حل آسیب ها ارائه نمایند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.