همدان- رئیس کل دادگستری استان همدان از اجرای طرح وکلای مصلح در همدان خبر داد و گفت: وکلایی که بیشترین مصالحه را داشته باشند به صورت خاص تقدیر می‌شوند.

اجرای طرح وکلای مصلح در همدان

به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا عدالتخواه در جلسه هم‌اندیشی وکلای مصلح اظهار کرد: طرح وکلای مصلح ظرفیت بزرگ در راستای برقراری صلح و سازش در پرونده های قضایی است که باید مورد توجه باشد.

وی گفت: الگوی مصلحین طرحی ابتکاری استان با هدف برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوی اجرا می‌شود که در این راستا استفاده از ظرفیت وکلای مصلح بسیار راهگشا خواهد بود.

رئیس‌کل  دادگستری همدان افزود: پیامبر گرامی اسلام در خصوص پاداش کسانی که میان انسان‌ها صلح و سازش ایجاد می‌کند، می‌فرمایند: «کسی که در راه صلح و آشتی میان دو نفر گام برمی‌دارد تا زمانی که مراجعت کند فرشتگان خدا همواره بر او درود می‌فرستند و اجر و پاداش شب قدر هم به او عطا می‌گردد».

وی ادامه داد: همانگونه که عظمت ایجاد صلح و سازش در نگاه خداوند متعال بسیار بالاست از طرف دیگر نیز ایجاد خصومت در میان مردم امری نکوهیده و منفور است.

عدالتخواه یادآور شد: پیامبر(ص) در این خصوص فرموده‌اند «خوشحالی ابلیس از تفرقه انداختن میان دوستان (آنچنان است) به اندازه خوشحالی او، ساعتی که آدم(ع) از بهشت رانده شد».

  وی در تشریح دستورالعمل این طرح بیان کرد: اجرای طرح وکیل مصلح، داوطلبانه است و هیچ الزام و اجباری برای شرکت ندارد البته این طرح هنوز خام است و با اجرای بهینه و به مرور زمان، ایرادها رفع می‌شود و ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس کل دادگستری همدان تاکید کرد: وکلا می‌توانند بدون محدودیت تعداد در این طرح شرکت کنند و بر اساس آیات و روایات موجود یک میثاق‌نامه میان خود و خداوند ببندد که در این راه قدم بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.