۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 774706

وقتی کشفی اتفاقی ، چهره جوان و ورزشکاری را می تواند به بازیگری برای نقش های متفاوت بدل کند

امیر جدیدی چگونه بازیگر شد!
قهرمان

امیر جدیدی بازیگر سینما و تئاتر است از آن جا که جدیدی مدتها مربی تنیس هومن سیدی بود  به پیشنهاد او فعالیت هنری اش را در تئاتر را آغاز کرد. و به پیشنهاد سیدی در سال 1389با فیلم «آفریقا» رسما وارد جرگه بازیگری شد.

جدیدی پس از فیلم سینمایی «آفریقا»، با وجود داشتن پیشنهادهای مختلف در فیلم سینمایی پایان خدمت به کارگردانی حمید زرگرنژاد به ایفای نقش پرداخت که در این فیلم نقش یک سرباز ترک ماکویی را بازی کرد.او  برای بهتر بازی کردن این نقش، مدت ها در تبریز زندگی کرد و به نشستن، برخاستن، حرف زدن و … بسیار توجه کرد تا به خوبی از عهده نقشی که به او داده شده، بربیاید. حضور درخشان او در این اثر باعث شد جایزه بهترین بازیگر مرد نگاه نو به او تعلق بگیرد.

رخ دیوانه،عرق سرد، قاتل اهلی، لتیان، تنگع ابوقریب و...از جمله هنرنمایی های این بازیگر است.

امیر جدیدی برای بازی در فیلم «من» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و دهمین جشن منتقدان سینمای ایران شد. او همچنین برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم «تنگهٔ ابوقریب» و «عرق سرد» از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. بازی او در فیلم «روز صفر» تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدان را برانگیخت. او همچنین برای این نقش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد

و حالا در روزهایی آغازین اکران فیلم سینمایی «قهرمان» شاهد هنرنمایی متفاوتی از امیر جدیدی در نقش رحیم سلطانی قهرمان آخرین اثر اصغر فرهادی هستیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.