طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته ۳۸۷ هزار و ۶۵۴ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۶ هزار و ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند.

 ابتلای بیش از ۳۸۷۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۴۷ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۹۷۸ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۱۵ هزار و ۲۸۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۲۴ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۲۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۹ هزار و ۹۷۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۶ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۳۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۶۶ هزار و ۲۹۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۲ هزار و ۹۳۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۱۴ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۵۸ هزار و ۴۷۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶ هزار و ۷۶۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۵۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۰۷ هزار و ۸۶۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۶۲۹، ۸ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۹۰، ۸ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۸۸، ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۸۷۷ و ۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۶۳۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۰۷ مبتلا و اسپانیا نیز با ۵ میلیون و ۱۱ هزار و ۱۴۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۳۱۳، ۳۳ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۶۰ و ۲۰ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۷۷۲ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.