ترکیب هیات نظارت بر فعالیت احزاب انتخاب شد.

 انتخاب ترکیب هیات نظارت بر فعالیت احزاب/ اسلامی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسلامی مدیرکل سیاسی وزارت کشور ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و در تشریح جزییات جلسه صبح امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان، اظهار داشت: این روز نماد مبارزه با استکبار ستیزی است و در این دوران که به دلیل بیکاری کرونا امکان برگزاری مراسمات نیست، جای دارد تقدیر کنیم از کسانی که جان خود را از دست دادند.

وی با اعلام جزییات جلسه نهم کمیسیون ماده ده احزاب، گفت: اولین دستور این بود که آقای دکتر خرمشاد معاون سیاسی وزارت کشور با توجه به اینکه پیش از بنده آقای امرایی مسئولیت دبیری کمیسیون را برعهده داشتند، بنده را به عنوان دبیر معرفی کردند که با لطف دوستان با اتفاق آرا بنده به عنوان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ انتخاب شدم.

اسلامی افزود: مصوبه دوم جلسه امروز حضور نمایندگان احزاب ملی و یا استانی در کمیسیون بود که مهلت آن در ماه آبان و آذر به اتمام می‌رسد و به همین جهت ما براساس زمان بندی قانونی به دنبال این بودیم. در همین راستا همکاران گرامی آقایان مالک شریعتی نیاسر به نمایندگی از قوه مقننه و محمد عباسی نماینده رییس قوه قضاییه و دبیر کمیسیون که بنده هستم، ترکیب هیات نظارت بر فعالیت احزاب انتخاب شد. که بعد ما باید بستر برگزاری انتخابات را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: دستورکار سوم پروانه فعالیت حزب مجمع ملی کشاورزان ایران مقرر شد که به دلیل نواقص پرونده، بررسی صدور به جلسه آتی موکول شد.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰احزاب همچنین اظهار داشت: صدور پروانه فعالیت برای حزب احیاگران تمدن اسلامی دستور بعدی بود که با اصلاحاتی در مرام نامه و اساسنامه صدور پروانه فعالیت برای این حزب مورد تصویب قرار گرفت. در ادامه دریافت گزارش مجمع عمومی جامعه اسلامی کارگران وصول و رسیدگی شد و این گزارش هم مورد تایید قرار گرفت.
اسلامی ادامه داد: در ادامه گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب مستقل و اعتدال ایران در کمیسیون طرح شد و اعضاء این گزارش را مورد تأیید قرار دادند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پایان ضمن تشکر از همکاران، تصریح کرد: نظر ما این است که کمیسیون هر دو هفته یکبار به صورت منظم جلسات خود را برگزار کند و امور را به دقت رسیدگی کند که شاهد یک نظم در پیش‌برد کارها و پاسخگویی به نیازهای موجود باشیم. تلاش داریم تا تراکمی که اکنون شکل گرفته را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.