پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دیدار با جرج جرداق را باز نشر داده است.

ماجرای دیدار رهبر معظم انقلاب و جرج جرداق نویسنده مسیحی

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دیدار با جرج جرداق را باز نشر داده است که متن آن به شرح ذیل است:

«علیّ‌بن‌ابی‌طالب (سلام‌الله‌علیه) شخصیّتی است که اگر شما شیعه باشید احترامش می‌کنید، اگر سنّی باشید احترامش می‌کنید، اگر اصلاً مسلمان نباشید و او را بشناسید و بروید دنبال احوالش احترام می‌کنید.

افرادی از اهل سنّت که درباره‌ فضائل امیرالمؤمنین در طول سالهای متمادی نوشته‌اند بسیارند؛ جورج جرداق مسیحی، (۱) آن کتاب پنج جلدی را نوشته؛ یک مسیحی درباره‌ امیرالمؤمنین سال‌ها قبل عاشقانه کتاب می‌نویسد. همین شخصیّت آمد اینجا پیش من و راجع به کتابش صحبت شد، (۲) گفت من از دوران نوجوانی با نهج‌البلاغه آشنا شدم، نهج‌البلاغه مرا به شخصیّت علیّ‌بن‌ابی‌طالب هدایت کرد؛ این کتاب را نوشت: الامام‌ علی صوت العدالة الانسانیّة. کسی که اصلاً دین هم نداشته باشد -یعنی به هیچ دینی معتقد نباشد- وقتی شخصیّت امیرالمؤمنین را بشناسد، در مقابل او خضوع می‌کند، تعظیم می‌کند.»

۱) نویسنده‌ لبنانی کتاب الامام علی صوت العدالة الانسانیّه‌

۲) ۱۳۷۵/۲/۳۱

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.