رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی سوءقصد به جان نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز بغداد، صدای انفجار و تیراندازی شنیده شد اما نخست‌وزیر از این حمله جان سالم به‌در برده است.

تیراندازی و انفجار در منطقه سبز/ مقام‌های عراقی: سوءقصد به جان الکاظمی ناکام ماند

به گزارش قدس آنلاین، برخی رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

کانال «صابرین‌نیوز» در خبری فوری گزارش داد: «صدای انفجار در منطقه سبز بغداد شنیده شده است. در نزدیکی منطقه سبز تیراندازی شدیدی در حال رخ دادن است».

این رسانه عراقی سپس نوشت: «آژیرهای خطر در داخل سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف دروازه های منطقه سبز مستقر شده‌اند».

صابرین‌نیوز در ادامه گزارش خود افزود: «آژیر ماشین های پلیس در منطقه سبز و اطراف آن شنیده می‌شود. هواپیماهای جنگی و پهپادها در تعداد گسترده بر فراز منطقه سبز در حال پرواز هستند».

این رسانه عراقی ادامه داد:‌«ستون‌های دود از داخل منطقه سبز در بغداد بلند شده است. سفارت آمریکا در بغداد به طور تصادفی در حال تیراندازی هوایی است».

صابرین‌نیوز دقایقی بعد با اعلام خبر وقوع دومین انفجار در پایتخت عراق، گزارش داد که از هتل بابل در بغداد با پلیس تماس گرفته شده و وضعیت اضطراری اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در عراق گزارش داد که در نزدیکی منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

برخی منابع عامل این حمله را پهپاد انفجاری و برخی دیگر، موشک کاتیوشا اعلام کرده‌اند. هنوز هیچ منبع رسمی دولتی یا رسانه‌ای عراقی این خبر را تایید نکرده است.

دقایقی بعد اما نهاد موسوم به «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که منزل نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفته بود اما این تلاش ناکام مانده و الکاظمی در سلامت کامل است.

به گفته منابع مطلع، الکاظمی در زمان حمله به اقامتگاه وی، در منزل نبوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.