سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به الگوی مصرف خانگی برق گفت: ۱۵ درصد از مشترکان خانگی برق در مشهد جزو مشترکان کم مصرف یا برق امید بوده و چهار درصد از آنان ۲ برابر الگوی مصرف برق استفاده کرده و جزو خیلی پرمصرف‌ها به شمار می‌آیند.

۴ درصد مشترکان برق مشهد پرمصرف هستند/این مشترکان جریمه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حسن حشمتی در خصوص تامین برق پایدار برای نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: در این زمینه وزارت نیرو و وزارت نفت تلاش می‌کنند در نیمه دوم سال جاری دچار قطعی برق نباشیم. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده گاز و سوخت مایع نیروگاه‌ها تامین شود تا تامین برق مشکلی نداشته باشد. البته خاموشی‌ها در زمستان بستگی به دمای هوا هم دارد. با توجه به اینکه دمای هوا کاهش آنچنانی پیدا نکرده و مصرف گاز افزایش چندانی ندارد، در حال حاضر تراز تولید گاز برقرار است.

وی افزود: اگر تغییرات دمایی زیاد باشد و تراز مصرف گاز تغییر پیدا کند، برای تامین گاز خانگی بخشی از گاز نیروگاه‌های حرارتی را قطع می‌شود؛ در این صورت محدودیت تولید برق پیش خواهد آمد و ناچار از قطعی برق می‌شویم.

سخنگوی صنعت برق خراسان با بیان اینکه هر سال هفت درصد به میزان تعرفه‌ پایه برق اضافه می‌شود، در خصوص تعداد مشترکان برق مشهد عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق مشهد یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک دارد.

حشمتی ادمه داد: الگوی مصرف برق ۲ بخش دارد که شامل سه ماه تابستان(پیک مصرف برق) و ۹ ماه غیرتابستان(پیک بار) می‌شود. الگوی مصرف خانگی برق تا ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های غیرتابستانی و ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های تابستانی است.

وی ادامه داد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، در گروه خوش مصرف‌ها قرار می‌گیرند که حدود ۵۵ درصد از مشترکان در مشهد را همین مشترکان شامل می‌شود. همچنین مشترکانی که برای ۹ ماه تا ۸۰ کیلووات ساعت برق و برای ماه‌های تابستانی تا ۱۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند، مشترکان کم مصرف یا برق امید به حساب می‌آیند و این دسته نیز ۱۵ درصد از مشترکین را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی صنعت برق خراسان تصریح کرد: کسانی که بیش از الگوی مصرف برق استفاده می‌کنند، جزو مشترکان پرمصرف‌ هستند که ۲۶ درصد مشترکان در مشهد در این گروه قرار دارند. همچنین چهار درصد مشترکان کسانی هستند که ۲ برابر الگوی مصرف برق استفاده می‌کنند که جز خیلی پرمصرف‌ها هستند.

حشمتی افزود: مشترکانی که در گروه کم مصرف قرار دارند و مشترکانی که نسبت به پارسال، به خصوص در تابستان، کاهش مصرف برق را داشته‌اند، مورد تشویق قرار گرفته و مبلغ بهای برق آن‌ها کاهش می‌یابد. در مقابل مشترکین پرمصرف جریمه می‌شوند و باید مبلغ بیشتری برای قبض برق خود بپردازند.

وی در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق بیان کرد: برشورها و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغاتی زیادی برای الگوسازی کاهش مصرف برق انجام شده است. استفاده از کولرهای گازی در دمای ۲۵درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از لامپ‌های LED، استفاده از دستگاه‌هایی که برچسب انرژی بالاتری دارد و بهره‌برداری از نور خورشید در روز از جمله اقداماتی است که به کاهش مصرف برق کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.