مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از رشد ۷.۱ درصدی تعداد وقایع ازدواج ثبت شده از فروردین تا پایان مهر ماه سال جاری در استان خبر داد.

رشد هفت درصدی ازدواج در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   اداره کل ثبت اسناد و املاک  خراسان رضوی،  محمد نخعی با اعلام جایگاه دوم استان در ثبت وقایع ازدواج پس از تهران در کشور گفت ۱۰.۶ درصد کل ازدواج های کشور با ۳۱ هزار و ۷۲۱واقعه  ازدواج  در هفت ماه نخست سال در  خراسان رضوی  به ثبت رسیده و در همین مدت ۱۲ هزار و ۱۶۰ واقعه طلاق از مجموع ۱۱۱ هزار و ۴۸۷ واقعه ثبت شده در سامانه جامع کشوری ازدواج و طلاق نیز به خراسان رضوی تعلق گرفته است که بیش از ده درصد طلاق های کشور را شامل می گردد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در ادامه با اشاره به ثبت ۴۵ درصد ازدواج های استان در مشهد،  افزود : از مجموع کل ازدواج های استان  ۱۴ هزار و ۱۱۸ واقعه در مشهد ثبت گردیده است که ۹.۳ درصد نسبت به هفت ماهه ابتدای سال قبل رشد داشته است .

وی تصریح کرد:  شهرستان های نیشابور ، تربت جام و تربت حیدریه پس از مشهد بالاترین میزان ازدواج های ثبت شده استان را به خود اختصاص داده اند.

نخعی در ادامه از کاهش ۳۸ درصدی میزان طلاق در شهرستان های خواف و تایباد در هفت ماهه منتهی به مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و بیان داشت : با وجود ثبت بیشترین میزان طلاق پس از مشهد در شهرستان های نیشابور و تربت حیدریه ، این رقم  یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی در پایان ثبت ۵۸ درصد طلاق های استان در مشهد با  ۷ هزار و ۷۷ واقعه را زنگ هشداری برای این کلان شهر مذهبی کشور برشمرد و افزود:  باهمکاری دستگاه های مرتبط و برگزاری کلاس های مشاوره سعی در آگاه سازی زوجین قبل از اقدام به ازدواج و همچنین قبل از درخواست طلاق داریم تا با آگاهی نسبت به این امر مهم اقدام نمایند.

گفتنی است در استان خراسان رضوی ۲۱۲ دفتر رسمی ازدواج و ۱۲۷ دفترخانه رسمی طلاق با ثبت رسمی ازدواج و طلاق به مراجعین خدمت رسانی می نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.