«نیوز آرمنیا» از بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خبر داد که بر اساس آن، باکو وزیر دفاع ارمنستان را تهدید کرد تا از سفر به قره باغ خودداری کند.

تهدید وزیر دفاع ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان

به گزارش قدس انلاین و به نقل از خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای به سفر «آرشاک کاراپتیان» وزیر دفاع ارمنستان به قره باغ واکنش نشان داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که سفر آتی وزیر دفاع ارمنستان به قره باغ «غیرقانونی» و «تحریک آمیز» و با هدف «بی ثبات کردن» اوضاع در منطقه و سایه انداختن بر فعالیت‌ های صلح‌ بانان روسی ارزیابی می شود.

بیانیه مذکور در ادامه چنین تهدید کرد: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به رهبری نظامی- سیاسی ارمنستان هشدار می‌ دهد که در صورت تکرار چنین سفرهای غیرقانونی به اراضی جمهوری آذربایجان، اقدامات لازم برای جلوگیری از تجزیه طلبی تهاجمی و تحریکات انجام خواهد شد.

دُور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ششم مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در آبان ماه با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.