وزیر ورزش و جوانان لبنان به ماجرای حق پخش بازی تیم ملی فوتبال این کشور با ایران ورود کرد.

ورود وزیر ورزش لبنان به ماجرای حق پخش بازی باتیم ملی فوتبال ایران

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال لبنان فردا پنجشنبه در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان تیم ملی ایران است. این بازی از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه صیدا لبنان برگزار می‌شود اما پخش تلویزیونی آن در کشور لبنان با چالش مواجه شده است.

در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با شرکت «ام. تی. وی» برای پخش این بازی در کشور لبنان به توافق اولیه دست یافته بود، به دلیل تصمیم این شرکت برای پخش ماهواره‌ای و اینترنتی بازی، تصمیم گرفت این توافق را نقض کند.

این موضوع به دلیل عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه سر و صدای زیادی در لبنان ایجاد کرد و حتی باعث شد پای «جورج کلاّس» وزیر ورزش و جوانان این کشور به ماجرا باز شود.

وزیر ورزش لبنان اعلام کرد کرد با «زید خیامی» مدیر کل این وزارتخانه در حال پیگیری امور فدراسیون فوتبال لبنان برای بازی با ایران است.

کلاس تاکید کرد که این وزارتخانه به دنبال دریافت مجوز برای اعطای حق پخش تلویزیونی به کانال‌های زمینی است و در تلاش است تا مشکل حق پخش را رفع کند.

وی همچنین گفت: این وزارتخانه با همکاری کامل فدراسیون فوتبال لبنان به دنبال تضمین حضور مردم در ورزشگاه بود و نامه‌ای به وزارتخانه‌های کشور و دفاع ارسال کرد و سپس به کنفدراسیون آسیا نامه نوشت تا تعهد دولت لبنان را تایید کند.

وزیر ورزش و جوانان لبنان با انتقاد از فضایی که در آستانه بازی با ایران ایجاد شده است، اظهار کرد: پوپولیسم و نشر اکاذیب و اظهارات نادرست در این زمینه برای جلب همدردی یا تأثیرگذاری بر مردم، به تلاش‌های انجام شده و حتی خود تیم توهین آمیز است و نشان دهنده خودخواهی و احساس بی مسئولیتی است. فقط می‌توانیم متاسف باشیم که برخی به آن متوسل شده‌اند، ما تأیید می‌کنیم که به کار بر روی پیگیری (حق پخش بازی لبنان) با افراد ذینفع داخلی و خارجی، در حد امکاناتی که در دسترس ماست، ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.