وزیر نفت گفت: میزان مصرف گاز امسال حدود ۱۲ درصد افزایش یافته، در حالی که میزان تولید گاز تغییری نکرده است.

امسال زمستان زودرسی داریم/افزایش ۱۲ درصدی گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی وزیر نفت امروز طی بازدیدی سرزده از مرکز دیسپاچنگ شرکت ملی گاز اظهار کرد: هدف از این بازدید اطلاع از آخرین روند تولید گاز از میادین مستقل و مشترک گازی مان در دریا و خشکی و فرآورش گاز در پالایشگاه‌ها است.

او ادامه داد: قطعا امسال زمستان زودرسی را در پیش داریم. میزان مصرف گاز در بخش خانگی، صنایع غیر عمده و تجاری حدود ۴۹۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۳۵۰ میلیون متر مکعب) حدود ۱۴۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی و صنایع غیر عمده افزایش مصرف داشته ایم.


اوجی افزود: طی سه سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری در بخش تولید گاز اتفاقی نیفتاده است. به همین دلیل است که میزان تولید گاز ما مشابه سال گذشته است، اما میزان مصرف گاز ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وزیر نفت تاکید کرد: بنابراین، نیاز است که در این بخش‌ها سرمایه گذاری صورت بگیرد. ظرف سه ماه گذشته و از آغاز به کار دولت سیزدهم جلسات مختلفی را در وزارتخانه و تیم اقتصادی برگزار و برنامه ریزی‌های خوبی را انجام داده ایم. در همین راستا، عملیات اجرایی را در برخی از میادین مانند توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل میدان گازی کیش و تکمیل فازهای پارس جنوبی آغاز کرده ایم.

او در پایان اشاره کرد: قطعا این سرمایه گذاری‌ها دو سه سال زمان خواهد برد تا به افزایش گاز منجر شود؛ بنابراین لازم است که بهینه سازی و مصرف گاز نیز کنترل شود. به همین دلیل از هموطنان خواهش داریم که در بهینه سازی مصرف گاز نهایت دقت را به عمل آورند. روی صحبت من با ۲۵ درصد از مشترکانی است که بالغ بر ۵۰ درصد از مصرف کشور را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.