وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد صنعت نشر وابسته به خارج از کشور است، گفت: تا یک سال و نیم آینده ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز صنعت نشر را تولید و کتاب را برای مردم ارزان می‌کنیم.

وزیر ارشاد: کتاب را با کاهش وابستگی صنعت نشر به خارج از کشور، ارزان می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۱ آبان‌ماه با گرامیداشت یادی از شهدا، اظهار داشت: ما چند هفته‌ای است که شاهد برپایی نماز جمعه در شهر تهران هستیم و به لطف خداوند با اقدامات انقلابی که به عمل آمد، امروز در آستانه تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن در کشور هستیم و بسیاری از شهروندان و مردم ما در نقاط مختلف کشور دو دوز واکسن کرونا زده‌اند؛ به طوری که در شهری همچون تهران حدود ۸۰ درصد دوز اول و ۶۰ درصد دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب، افزود: از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است. دولت مردمی کار خود را آغاز کرده است و سعی دارد همه مشکلات و نارسایی‌هایی که در حوزه اقتصادی و معیشت مردم وجود دارد، حل کند.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اعتماد مردم برای این شکل گرفته است که بتواند در چارچوب انقلاب اسلامی مشکلات را حل کرده و کشور را در آستانه یک جهش بزرگ قرار دهد، خاطر نشان کرد: در کنار اقتصاد و مسائل معیشتی، توجه به فرهنگ از اولویت‌های دولت انقلابی و مکتبی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، گفت: اگر امام راحل عظیم الشأن این شجره طیبه را در کشورمان بنیان کردند، برای این است که مردم به سعادت برسند. این یک هدف‌گذاری انقلابی و مکتبی است. به همین دلیل باید مسیر نظام و دولت جمهوری اسلامی بر این مبنا باشد که به این هدف والا و بزرگ برسد. البته این هدف دست نیافتنی است مگر اینکه به حوزه فرهنگ و تعالیم دینی توجه ویژه کنیم.

وی با بیان اینکه دولت مردمی به همان اندازه به اقتصاد و حل مسائل معیشتی دارد با همان انگیزه و بلکه بیشتر خود را موظف به حل مسائل فرهنگی جامعه می‌داند، ادامه داد: دولت انقلابی نسبت به مسائل فرهنگی نمی‌تواند بی‌توجه باشد. این دولت همان قدر در حوزه اقتصاد مسوولیت دارد، در حوزه فرهنگ هم مسؤولیت دارد.

اسماعیلی با اشاره به لزوم مدیریت و نظارت امور فرهنگی در کنار تسهیل فعالیت‌های عمومی مردم، افزود: برنامه دشمن تضعیف بنیان فرهنگی و اعتقادی جامعه از راه فرهنگی است. دشمن در بیش از چهل سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، با تهاجم و شبیخون فرهنگی و همچنین جنگ نرم به مبارزه و مقابله با اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در دهه‌های اخیر بسیاری از مرزهای فرهنگی ما دچار جابه جایی شده است، گفت: قبح برخی مسائل شکسته شده است و این  امر، کار را برای دولت مردمی دشوار کرده است. اما ما مصمم هستیم تا در حوزه فرهنگی مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمون های رهبر انقلاب اسلامی مسیر فرهنگی و تعالی فرهنگی جامعه را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی دولت یک بسته مشخصی از اقدامات ایجابی و سلبی، حمایتی و نظارتی است، خاطر نشان کرد: همه امور فرهنگی در این بسته در یک فرآیند روشن حرکت خواهد کرد. ما در دولت مردمی، نهضت تولید فرهنگی خواهیم داشت و هیچ محدودیتی برای تولید گسترده هنر و فرهنگ با مشارکت توده‌های انقلابی مردم نداریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.