همیشه گفته می‌شود منع و محرومیت آسیب زاست اما شواهد و قراین نشان می‌دهد بی قید و بندی و آزادی بیش از حد و عدم رعایت حریم‌ها بین زن و مرد منجر به بروز مشکلات و آسیب دیدن افراد جامعه می‌شود.

چه کسانی در بحث حجاب کم کاری کردند؟

به گزارش قدس آنلاین، سی و سومین و سی و چهارمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۲۳ آبان و سه شنبه ۲۵ آبان ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش‌ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می‌گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که عبارت است از فارغ از نقش دشمنان داخلی و خارجی در بوجود آمدن شرایط نامناسب عفاف و حجاب در کشور، چه کسانی بیشتر از همه کم کاری و کوتاهی کردند؟

چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند «مهری طالبی دارستانی» بانوی فعال و مددکار اجتماعی، کارشناس حوزه زنان و دانشجوی دکترای مطالعات زنان، یکی از بانوان فعال جهادی و همچنین از فعالان حوزه فضای مجازی و همچنین «شمیلا رضایی» وکیل پایه یک دادگستری، عضو کمیسیون حمایت از حقوق مادران، کارشناس ارشد رشته حقوق اقتصادی و با سابقه فعالیتی نزدیک به بیست سال وکالت در حوزه حقوقی و مشاور حوزه خانواده، خواهد بود.

طالبی با اشاره به نقش آحاد مردم اعم از مسئولین و متولیان فرهنگی، حوزه و روحانیت و متدینین جامعه در تأمین سلامت روانی و امنیت افراد جامعه گفت: صرف نظر از نقش مسئولین کوتاهی و بی تفاوتی خود افراد نسبت به یکدیگر اعم از اعضای خانواده و یا همنوعان خود، آسیب‌های جبران ناپذیری به ساختار خانواده و اجتماع وارد می‌سازد. اگر هر فرد به میزان ظرفیت و توانمندی‌های خودش بتواند کاری انجام دهد یا به عبارتی عملکردش به گونه‌ای باشد که در جامعه اشتباهی از جانب خود مرتکب نشود و یا اینکه جلوی اشتباهی که در جامعه می‌افتد را به زعم خود بگیرد، آثار مثبت فراوانی خواهد داشت. حوزه و روحانیت و یا دیگر مسئولین نیز باید بستر فرهنگ سازی را به سمتی ببرند که آحاد مردم در تمامی عرصه‌ها قانون مدارانه عمل کنند.

آنچه در پرونده‌های قضایی به چشم می‌خورد، نقش بی بدیل خانواده است

رضایی نیز با تاکید بر نقش آحاد مردم در حوزه حفظ عفاف و حجاب در جامعه گفت: همه مردم مسئولند هر چند نقش مسئولین اعم از مسئولین فرهنگی، رسانه، اساتید دانشگاه‌ها، بیشتر از حوزه و روحانیت و همچنین متدینین جامعه است. اما آنچه در پرونده‌های قضائی و عوامل مراجعه به محاکم قضائی بیشتر به چشم می‌خورد، نقش بی بدیل خانواده هاست که بسیار چشمگیر است؛ چرا که بنای اصلی فکر و فرهنگ و خمیر مایه اصلی افراد در خانواده شکل می‌گیرد. اگر محیط خانواده‌ها سالم باشد و فرزندان آموزش‌ها و مهارتهای لازم جهت حضور در اجتماع را فرا گیرند حجم مشکلات اجتماعی نیز کاسته می‌شود. همیشه گفته می‌شود منع و محرومیت آسیب زاست اما شواهد و قرائن حاکی از این است که امروزه بی قید و بندی و رهاشدگی یا به عبارتی آزادی بیش از حد و عدم رعایت حریم‌ها بین زن و مرد منجر به بروز مشکلات و آسیب دیدن افراد جامعه شده است.

لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.