مدافع پیشین تیم ملی گفت که فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی نتوانستند در ماجرای اختلاف اسکوچیچ و طارمی یک موضوع ساده را مدیریت کنند.

پنجعلی: فدراسیون و سرپرست تیم ملی توانایی مدیریت یک موضوع ساده را نداشتند

به گزارش قدس آنلاین، محمد پنجعلی در خصوص بازی تیم های ملی ایران و لبنان که در وقت های تلف شده شکست یک بر صفر با پیروزی دو بر یک ایران تغییر کرد، اظهار داشت: تیم ملی در این بازی کیفیت لازم را نداشت. لبنان یک گل اتفاقی زد و بعد ۱۱ نفره از آن گل دفاع کرد، خوشبختانه یک اتفاق خاص در دقایق پایانی رخ داد و بچه‌ها توانستند علاوه بر زدن گل تساوی، گل پیروزی را هم بزنند. لبنان اصلا هیچ زمانی نمی‌تواند مقابل ایران ادعایی داشته باشد اما شرایطی پیش آمده بود که بازیکنان یک مقدار عصبی بودند.

وی در مورد دلیل عصبی بودن بازیکنان تیم ملی در این مسابقه عنوان کرد: واقعا نمی‌دانم داستان چه بود اما فکر می‌کنم از برخوردی بود که سرمربی با طارمی داشت. این یک نوع بی‌احترامی به بازیکن تیم ملی ما بود. طارمی بازیکن بزرگی است که در سطح اروپا بازی می‌کند و خوب هم کار می‌کرده و در واقع در تیم ملی یک وزنه سنگین محسوب می‌شود. برخوردی که با این بازیکن صورت گرفت، در سطح ابتدایی بود، حتی در تیم محلی هم با بازیکنی که هیچ بی‌احترامی و توهینی به کسی نکرده، چنین رفتار نمی‌کنند. طارمی چیزی نگفته بود که بخواهند او را کنار بگذارند. یک نفر خیلی محترمانه نظرش را گفته و در آن هیچ توهینی نبوده، چرا باید کنار گذاشته شود؟

کاپیتان پیشین پرسپولیس با انتقاد از اسکوچیچ که گفته بود بازیکنان ایرانی چندان تاکتیک پذیر نیستند، خاطرنشان کرد: چطور اسکوچیچ توانسته نظرش را درمورد فوتبال ایران بگوید اما طارمی نه؟ مسئله مهم این است که ما مدیریت ضعیفی داریم. چه کسی رئیس فدراسیون یا سرپرستی که روی نیمکت می‌نشیند، را می‌شناسد؟ اینها چه کسانی هستند؟ نتیجه این می‌شود که نمی‌توانند یک اتفاق ساده را مدیریت کنند.

پنجعلی افزود: اصلا نیازی به چنین برخوردی نبود، به زعم آنها توهینی اتفاق افتاده که به زعم ما اینطور نبوده، اما حتی اگر چنین چیزی هم رخ داده بود، می‌بایست یک آدم بزرگ که بچه‌ها به عنوان مدیر قبولش دارند، هر دو طرف را صدا کرده و با هم می‌نشستند و در فضایی آرام مسئله حل می‌شد. هیچ جای دنیا این کار را نمی‌کنند. طارمی چیزی نگفته و در این مسئله منافع ملی مطرح است و اصلا مسئله شخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه خلاء طارمی در این بازی احساس شد، ادامه داد: طارمی و آزمون بهترین زوج آسیا هستند که یکی از آنها به تیم ملی دعوت نشد. تاکید می‌کنم که فوتبال تیم‌هایی مثل سوریه و لبنان هیچ وقت با ما قابل قیاس نبوده و همیشه از ما عقب‌تر هستند. اگر هم یک روز ما را شکست دهند، اتفاقی است. آنها در سطح آسیا ضعیف هستند و هیچ زمانی بهتر از ما نبوده‌اند.

پنجعلی تصریح کرد: من قبلا هم گفته‌ام چه نتیجه بگیریم و چه نگیریم، خیلی ربطی به اسکوچیچ ندارد چرا که اصلا تدارکات خوب نداریم. مهمترین مسئله این است که استخوان بندی اصلی تیم ملی در اروپا بازی می‌کنند، اما متاسفانه اسکوچیچ می‌گوید بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند، پس آنهایی که در اروپا بازی می‌کنند اشتباهی آنجا رفته‌اند. متاسفم یکی در مورد فوتبال ما اینطور صحبت کرده که رزومه‌اش را می‌دانیم.

این پیشکسوت فوتبال گفت: همه می‌دانیم اسکوچیچ براساس روابط آمده است. ما فوتبال بازی کرده‌ایم و کاملا مشخص است که این همه بازیکن خوبِ شاغل در فوتبال اروپا در یک مقطع خاص در تیم ملی بازی می‌کنند و این نعمت بزرگی برای یک تیم است. بچه‌ها همه تجربه بازی در اروپا را دارند و طبیعی است که در آسیا حریفان را راحت ببریم. باید ببینیم که دلیل افت روحی بچه‌ها در بازی با لبنان چه بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.