هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری هشت دیدار پس از وقفه‌ای دو هفته‌ای پیگیری شد که در نهایت ذوب‌آهن، آلومینیوم اراک، فجرشهیدسپاسی و فولاد خوزستان توانستند مقابل حریفان خود به پیروزی دست پیدا کنند.

 سکته دسته جمعی مدعیان

تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر نیز مقابل حریفان خود متوقف شدند تا تمامی مدعیان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نکنند.

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته شاگردان یحیی گل‌محمدی در رفسنجان به مصاف شاگردان ربیعی رفتند که در نهایت سرخپوشان پایتخت در این بازی خارج از خانه متوقف شدند تا گل‌محمدی از مجموع سه بازی اخیر خود تنها دو امتیاز بدست آورد.

مس این بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه پنج، با ضربه سر فراز امامعلی تیرک افقی دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد. دو دقیقه بعد بازهم این تیم مس بود که با ضربه قیچی مهدی کیانی دروازه سرخپوشان را تهدید کرد که این ضربه به اوت رفت. پرسپولیس هم در این نیمه صاحب فرصت‌هایی برای گلزنی شد. در نهایت دو تیم با تساوی بدون گل در نیمه نخست کار خود را تمام کردند.

در نیمه دوم باز هم این تیم مس بود که فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد و همانند نیمه نخست فراز امامعلی نخستین موقعیت را خلق کرد. شوت امامعلی در دقیقه ۴۹ توسط رادوشوویچ دفع شد و یک دقیقه بعد ضربه سر سیدمهدی حسینی بازیکن مس به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. مس در نهایت روی یک ضربه کاشته در دقیقه ۶۶ توسط عقیل کعبی به زیبایی دروازه پرسپولیس را باز کرد و به گل نخست رسید. شادی مسی‌ها اما دوام زیادی نداشت و دقایقی بعد حسن اکرمی داور بازی زمین خوردن عیسی آل‌کثیر مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه مس را پنالتی اعلام کرد. مهدی ترابی در دقیقه ۷۱ این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

دیگر دیدار حساس این هفته در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران محدود بین تیم‌های استقلال و نساجی برگزار شد. دو تیم شروع بسیار خوبی داشتند تا حدی که هواداران هر دو تیم که در ورزشگاه حضور داشتند در پانزده دقیقه ابتدایی بازی شاهد یک بازی پر موقعیت بودند. نخستین موقعیت را تیم نساجی در دقیقه ۹ و با یک ضربه کاشته بدست آورد که ضربه ایوب کلانتری را علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان استقلال مهار کرد. پس از این موقعیت استقلال به‌تدریج بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۲۷ شوت محکم آرش رضاوند هافبک آبی‌پوشان با اختلاف کم از کنار دروازه نساجی به اوت رفت.

کرنر ارسالی در دقیقه ۲۹ برای استقلال ابتدا با شوت مرادمند همراه شد که علیرضا حقیقی دروازه‌بان نساجی توپ را دفع کرد و در ادامه «رودی ژستد» تلاش کرد توپ را به گل تبدیل کند که باز هم حقیقی توپ را دفع کرد. در ادامه ضربه برگردان یزدانی راهی اوت شد.

نساجی هم در این نیمه باوجود فشار هواداران استقلال، تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در چند صحنه دروازه تیم میزبان را تحت فشار قرار داد. شاید بهترین موقعیت نساجی در دقیقه ۳۵ بدست آمد که ایوب کلانتری در حال تک به تک با دروازه‌بان استقلال قرار گرفت اما محمد دانشگر مدافع و کاپیتان آبی‌پوشان خودش را به کلانتری رساند و مانع گلزنی او شد. در نیمه دوم باز هم دو تیم بازی مهیجی را به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های متعددی روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما تلاش دو تیم نتیجه‌ای دربر نداشت و بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. مهم‌ترین اتفاق نیمه دوم اصابت توپ در محوطه جریمه به دست مرتضی منصوری مدافع نساجی بود که داور فغانی اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دیگر دیدارهای این هفته نتایج زیر بدست آمد

آلومینیوم اراک۲ -نفت‌ مسجدسلیمان   ۱

پدیده مشهد۱ - ذوب‌آهن۲     

صنعت نفت صفر – گل‌گهر صفر

پیکان صفر – فجرشهید سپاسی ۱

فولاد ۱ – هوادار صفر

سپاهان صفر – تراکتور صفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.