معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد یا نیمه‌فعال در استان شناسایی شده که برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است.

تلاش برای احیای ۷۰۰ واحد تولیدی راکد یا نیمه‌فعال در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی  در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات مختلفی دارند که عمده مشکلات آنها در ۱۰ بخش دسته بندی و برای رفع آن برنامه ریزی شده است.

وی به حمایتهای مالی_ بانکی، حمایت در زمینه پرداخت مالیات و موضوعات مرتبط با تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت:  این موضوعات را که نیاز اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است بیشتر مد نظر قرار داده ایم.

اشرفی افزود: در سال مزین به عنوان "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" سعی ما بر حمایت هرچه بیشتر از صنایع کوچک و بزرگ، رفع موانع و تسهیل در اخذ مجوزها و موارد قانونی مرتبط است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که بتوان در یک بازه سه تا چهار ساله منتهی به افق ۱۴۰۴ با هدف گذاری مرحله ای به طور ماهانه واحدهایی را که بازگشتشان به چرخه صنعت و تولید دارای توجیه اقتصادی است به گردونه تولید بازگرداند.

این مقام مسوول ادامه داد: سایر واحدهایی که فعال هستند و بیشتر از ظرفیت کار می کنند، باید حفظ شوند و نیز باید تعیین شود چه نیازهایی دارند، در جلسه ای که امروز در شورای هماهنگی بانکها به ریاست استاندار برگزار شد؛ به بانکها تکلیف شد در کمترین زمان، روان سازی ارائه تسهیلات به حوزه تولید و صنعت را در دستور کار گذاشته و در خصوص دیگر مشکلات و موانع زیرساختی و بانکی هم دستورهایی داده شد که دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای آن هستند.

وی خراسان رضوی را قطب مهم در زمینه صنایع غذایی و بسته بندی در کشور خواند و افزود: با وجود شرایط کرونایی، نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی استان با استقبال خوبی مواجه شده و مورد توجه هیات های بازرگانی داخلی و خارجی  قرار گرفته است و امید است نمایشگاه هایی از این دست به رونق تولید، توسعه تجارت و کارآفرینی بیشتر کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.