به نظر می رسد بهترین گزینه برای میزبانی از اهالی رسانه و منتقدان در چهلمین جشنواره فیلم فجر در صورتی که این رویداد بخواهد پررونق برگزار شود، برج میلاد است.

 «برج میلاد» شکوه جشنواره را برمی‌گرداند؟

به گزارش قدس آنلاین، محل تماشای فیلم توسط خبرنگاران و منتقدان سینما در جشنواره فیلم فجر که به سینمای رسانه‌ها یا کاخ رسانه مشهور است، در سال‌های اخیر همواره با مناقشه روبه‌رو بوده است و همچنان هم این چالش ادامه دارد.

از اواخر دهه هشتاد و دو سال بعد از افتتاح رسمی برج میلاد تهران به عنوان مرتفع‌ترین بنای کشور، سینمای رسانه‌ها در برج میلاد بوده است.

این رویه برای نخستین بار در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر که در سال ۹۶ برگزار شد، دستخوش تغییر شد و ابراهیم داروغه‌زاده که قرار بود جشنواره را جمع‌وجورتر برگزار کند، آن را به پردیس سینمایی ملت منتقل کرد.

در این دوره برای نخستین بار تفکیک اهالی رسانه و اهالی سینما اتفاق افتاد و سینمای رسانه تنها میزبان آن دسته از هنرمندانی شد که فیلم داشتند. باقی هنرمندان می‌توانستند در پردیس باغ کتاب فیلم‌ها را تماشا کنند.

این رویه در دوره‌های سی‌وهفتم و سی‌وهشتم جشنواره نیز ادامه داشت و با وجود اعتراض بسیاری از اهالی رسانه، برج میلاد به عنوان میزبان خبرنگاران، منتقدان و سینماگران انتخاب نشد.

در سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر برای نخستین بار محل تماشای فیلم توسط خبرنگاران و منتقدان از یکدیگر جدا شد. خبرنگاران به برج میلاد بازگشتند، اما منتقدان در پردیس ملت ماندند، اگرچه کارت برخی خبرنگاران نیز برای پردیس ملت ثادر شد.

حال پرسش اینجاست در چهلمین جشنواره فیلم فجر کدام محل برای سینمای رسانه‌ها انتخاب خواهد شد.

در شرایطی که محمد خزاعی وعده داده این دوره از جشنواره با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود و رسیدن جشنواره فیلم فجر به دوره چهلم، خود نیازمند جشنی دوباره برای این رویداد سینمایی است، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای انتخاب کاخ رسانه در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برج میلاد باشد؛ چراکه اجتماع دوباره خبرنگاران، منتقدان و هنرمندان در یک محل که از بزرگترین محل‌های نمایش فیلم در کشور است، بیش از هرچیز می‌تواند وجهه جشن‌گونه فجر را در دوره چهلم به آن بازگرداند.

همچنین پیشنهاد می شود به جای عنوان «کاخ جشنواره» که نسبتی با این رویداد در دهه فجر انقلاب اسلامی ندارد از «خانه رسانه» یا «خانه جشنواره» استفاده شود.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.