مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۵ بیمارستان دولتی و خصوصی در این شهر مجوز جذب گردشگر سلامت دارند.

۱۵ بیمارستان در مشهد مجوز گردشگری سلامت دارند

به گزارش قدس آنلاین، داوود خوش شکن افزود: از این تعداد بیمارستانهای قائم (عج)، امام رضا (ع)، اکبر و طالقانی، دولتی هستند و ۱۱ بیمارستان خصوصی می‌باشند.

وی ادامه داد: بیمارستانهای خصوصی نیز شامل بیمارستانهای مهر، امام زمان (عج)، رضوی، سینا، پاستورنو، بنت الهدی، قلب و عروق جواد الائمه (ع)، آریا، بینا، مادر و موسی بن جعفر(ع)" هستند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کلانشهر به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و توان مطلوب بهداشتی و درمانی یکی از مقاصد گردشگران سلامت در کشورهای مجاور است.

وی افزود: گردشگری تندرستی، گردشگری پزشکی و طبیعت درمانی در زمره انواع گردشگری سلامت به شمار می‌روند بطوریکه گردشگر تندرستی لزوما دچار بیماری خاص نیست ولی برای استفاده از برخی امکانات برای پیشگیری از بیماری مراجعه می‌کند.

خوش شکن ادامه داد: گردشگر پزشکی به منظور درمان یک بیماری یا انجام یک عمل جراحی مراجعه می‌کند و در طبیعت درمانی نیز گردشگر برای برخورداری از امکانات درمانی یا بهبود برخی بیماریها با استفاده از منابع طبیعی مراجعه می‌نماید و قصد درمان عارضه جسمی خاص مانند پسوریازیس، آرتریت، روماتیسم یا استفاده از چشمه‌های آب گرم را دارد.  

وی گفت: در این راستا برنامه‌ریزی های لازم برای جذب گردشگر سلامت انجام شده تا از این صنعت برای ارتقای حوزه بهداشت و درمان در عرصه بین المللی بهره گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.