۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 777951

رئیس فدراسیون کشتی گفت:اینکه به خاطر کشتی گیران ملی پوش و شرکت در رقابت های جهانی و المپیک، بخواهیم لیگ کشتی را کوچک یا از بین ببریم کار غلطی است.

دبیر: در کشتی فرنگی حرف اول را میزنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون کشتی،جلسه تیم های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه های کشور جام یادگار امام با حضور نمایندگان تیم ها، علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب رئیس، ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون و یزدانی نیا و فتوحی نایب رئیس و دبیر سازمان لیگ برگزار شد.

در این جلسه با توافق صورت گرفته مقرر شد تا وزن کشی این رقابت ها روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه و رقابت های مرحله نیمه نهایی صبح روز پنج شنبه ۱۱ آذرماه و رقابت های رده بندی و فینال نیز عصر همان روز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شود.

بر این اساس ابتدا تیم های فولادین ذوب آمل و امیدهای لرستان و سپس تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و سینا صنعت ایذه در مرحله نیمه نهایی به میدان می روند و تیم های برنده راهی دیدار فینال و تیم های بازنده نیز راهی دیدا رده بندی می شوند.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این جلسه گفت: از تمامی عزیزان که در لیگ سرمایه گذاری کرده اند تشکر می کنم. لیگ در زمان ریاست یزدانی خرم جان گرفته بود و در شرایط خوبی برگزار می شد اما در چند سال گذشته، لیگ رو به افول رفت و ما سعی کردیم تا در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی به هر نحوی که بود دوباره لیگ را زنده کنیم که امسال در این کار بسیار موفق تر بودیم.

وی ادامه داد: اینکه به خاطر کشتی گیران ملی پوش و شرکت در رقابت های جهانی و المپیک، بخواهیم لیگ کشتی را کوچک یا از بین ببریم کار غلطی است چراکه مدال آور رقابت های جهانی از امتیازات و پاداش های آن منتفع می شود اما دیگر کشتی گیران باید حداقل یک منابع اقتصادی برای ادامه راه داشته باشند.

دبیر تصریح کرد: از طرفی لیگ اجازه این را می دهد تا سایر مدعیان نیز خود را مطرح کنند و علاقمندان به کشتی نیز به سالن ها بیایند. می توانستیم میزبانی مرحله پایانی لیگ را به استان ها ببریم اما شرایط سالن ۱۲ هزار نفری و پخش زنده آن از شبکه سه و ورزش سیما و اینکه کشتی بیشتر دیده شود برای ما مهم است و به همین دلیل پیشنهاد ما برگزاری مسابقات در این سالن بود.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: شرایط کرونا خیلی بهتر شده و ما از حضور تماشاگران در سالن کشتی استقبال می کنیم چرا که یکی از سه ضلع کشتی کشور تماشاگران و علاقمندان به آن هستند.

دبیر با تقدیر از عملکرد رسانه ها در حمایت از کشتی تصریح کرد: رسانه ها یک ضلع دیگر کشتی کشور هستند و جا دارد از شبکه سه و ورزش سیما برای پخش مستقیم رقابت های کشتی قدردانی نمایم.

وی در مورد کشتی فرنگی تصریح کرد: در سال های نه چندان دور کشتی فرنگی ما دیده نمی شد اما الان ما حرف اول را در جهان می زنیم اما در کشتی آزاد واقعیت این است که عقب هستیم و باید خود را به سطح اول جهان برسانیم که نیاز به وقت و کار دارد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: برای ما کشتی آزاد و فرنگی ندارد و من هرکاری که برای آزاد انجام بدهم برای فرنگی هم انجام خواهم داد و حتی باید تیم فرنگی ما بیشتر از این پیشرفت کند و محکم جلو برود.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: فینال رقابت های لیگ همیشه با حاشیه هایی همراه بوده، از داوران می خواهم که بهترین قضاوت ها را داشته باشند و از مسئولان و مربیان تیم ها هم می خواهم که به حاشیه ها دامن نزنند و اگر اتفاقی نیز رخ داد، صبور باشند.

در ادامه نمایندگان تیم ها صحبت ها و نقطه نظرات خود را ارائه دادند و از فدراسیون کشتی بابت برگزاری رقابت های لیگ برتر که نسبت به سال های گذشته با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شد تقدیر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.