مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به پروژه های متعددی که به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی در دستور کار این شرکت قرار دارد گفت: با بهره برداری کامل از پروژه نبی اکرم (ص) که نقش قابل توجهی در پایداری آب شرب مشهد خواهد داشت، حدود ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه از توان بالقوه منابع آب موجود به صورت بالفعل درخواهد آمد و هم زمان بهبود کیفیت آب در نقاط مختلف شهر نیز حاصل می شود.

۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب مشهد افزوده می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  آبفا مشهد، مهندس حسین اسماعیلیان در این ارتباط افزود: این پروژه بزرگ  مربوط به جمع آوری و انتقال آب چاه های داخل شهر مشهد است و هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه نبی اکرم (ص) از ۴ سال پیش آغاز شده تصریح کرد: مطابق برنامه زمان بندی پیش بینی می شود با صرف اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال بخش عمده باقی مانده این پروژه تا پایان سال جاری و مابقی آن تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: این پروژه شامل احداث ۱۲۰ کیلومتر خطوط جمع آوری از اقطار ۲۰۰ م.م تا ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ م.م و عمدتا از جنس چدن داکتیل می باشد که عبور این خطوط از هسته مرکزی شهر با وجود ترافیک و موانع تاسیساتی متعدد، مشکلات  اجرایی زیادی را به دنبال داشته است.

مهندس اسماعیلیان تأمین آب شرب کلانشهر مشهد بویژه در شرایط پیک حضور زائران و نیز در فصل گرم سال را از دغدغه های اساسی و مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار اجرای پروژه حضرت نبی اکرم (ص)، احداث مخازن ذخیره نیز در دست اقدام است و هم اکنون ۴ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۱۱۰ هزار متر مکعب در حال احداث می باشد که با ساخت این مخازن، حجم ذخیره سازی آب در شهر مشهد با ۱۵ درصد افزایش از ۷۲۵ هزار مترمکعب به ۸۳۵ هزار متر مکعب خواهد رسید.
شایان ذکر است کلانشهر مشهد با جمعیت ۵/۳ میلیون نفر، سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.