وزیر کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم دولتی مردمی است، گفت: ما به دنبال توسعه کشور و استان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردم و نخبگان هستیم.

 استراتژی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی امروز  در آیین معارفه استاندار کردستان بر استفاده از پتانسیل های مردمی برای رفع مشکلات و پیشرفت در همه بخش‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه همه جانبه و داشتن برنامه‌ مدون با تاکید بر مزیت‌های نسبی و اولویت‌ها، سرلوحه کار دولت در کردستان است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی دولت، توجه به اولویت ها است، افزود: دولت سیزدهم به همه استان‌ها به ویژه استان های مرزی توجه ویژه‌ای دارد و عمران و آبادانی مناطق مرزی در کانون توجه دولت است، همچنانکه همت دولت توجه بیش از پیش به کردستان است.

وزیر کشور بر لزوم تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: حرکت های بزرگی در راستای به میدان آوردن ظرفیت های مردمی و سرمایه محلی، داخلی و خارجی در حال انجام است و با این کار، ایرانی قوی و به دنبال آن کردستانی توسعه یافته خواهیم داشت.

وحیدی یادآور شد: تلاش می کنیم مشکلات کردستان در بخش های مختلف، از جمله مشکل آب شرب سنندج و ادامه کریدور شمال جنوب و دیگر پروژه‌های مهم استان را پیگیری کرده و برای توسعه استان با تمام توان گام برمی‌داریم.

وی تاکید کرد: کردستان استانی فرهنگی و پرافتخار است و مردم این خطه در ۲ جبهه مقاومت در برابر ضدانقلاب و رژیم بعث مجاهدت کردند که بسیار ارزشمند است، البته در جبهه جنگ نرم هم در مواجه با دشمن که تلاش داشت میان اقشار مختلف ایجاد تفرقه کند، به خوبی عمل کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم کردستان با تمام توان در برابر دشمن ایستادند و بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند، ادامه داد: زمانی دشمنان با انواع تهدیدها بر این منطقه فشار می‌آوردند که ناامنی ایجاد کنند، اما موفق نشدند، به راستی آنان اکنون کجا هستند؟

وحیدی تاکید کرد: همان دشمنان داخلی که به دروغ ادعای دفاع از ملت کُرد را داشتند، مزدور دشمن و تحت حمایت صدام بودند و اکنون تحت حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارند.

وی با بیان اینکه همین داعیان حامی کُرد بزرگترین ضربه را به کردستان وارد کردند، یادآور شد: مردم استان با بصیرت و روحیه مقاومت، مشت محکمی به مزدوران خارجی زدند و آنان را از منطقه راندند، هرچند آغوش مردم برای کسانی که از آنان فاصله گرفتند و اکنون پشیمان هستند،  باز است.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم کردستان می‌توانند الگویی برای ملت ایران باشند و درس های بزرگی از شرافت و عزت این مردم می توان آموخت، ادامه داد: دانشگاه های کردستان می‌توانند محلی برای پرورش مردم کُرد ساکن در آن سوی مرزها باشد.

وحیدی با اشاره به اینکه ایران ارتباط خوب و بسیار صمیمی با اقلیم کردستان عراق دارد و در کنار آنان است، گفت: دشمنان تلاش زیادی کردند که مردم کُرد عراق را از ایران جدا کند اما موفق به این کار نشده و نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم وظیفه خود را نسبت به رفع مشکلات مردم انجام دهیم، افزود: بزرگترین سرمایه کردستان، نیروی انسانی و فرهنگ آن است که با استفاده از این ۲ رکن، می توان گامی اساسی برای پیشرفت استان برداشت.

وزیر کشور ضمن تاکید بر تلاش برای رفع محرومیت و فقر در کردستان، خواستار استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی، استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری، برای توسعه منطقه شد.

وزیر کشور امروز برای حضور در جلسه شورای اداری کردستان و به منظور معارفه هجدهمین استاندار کردستان به این استان سفر کرد.

اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه ۲۶ آبان در جلسه هیات دولت به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان استاندار کردستان در دولت سیزدهم معرفی شد.

زارعی کوشا متولد ۱۳۵۷ در شهرستان قروه و کارشناس ارشد و دانشجوی دکتری در رشته فقه و مبانی حقوق و کارشناس حسابداری است.

وی پیش از این مسئولیت‌هایی چون مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرماندار و قائم مقام شهرداری کلانشهر قم، فرماندار شهرستان نهاوند، قائم مقام صدا و سیمای مرکز خوزستان و همدان و مدیر طرح و نظارت مرکز موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.