رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خواف از انجام اقدامات حفاظتی شامل بازدید مسیر آبروها، تعمیر و بازدید ناودان‌ها، مرمت موضعی ترک‌های پشت بام و جمع آوری خار و خاشاک پشت بام آثار تاریخی این شهرستان، همزمان با شروع فصل بارش باران خبر داد.

تدابیر حفاظتی آثار تاریخی خواف در فصل بارش باران شروع شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود باعقیده افزود: با توجه به این که در فصل بارش، سقف و پشت بام آثار تاریخی همواره در معرض خطر و آسیب قرار دارد بیشتر فعالیت‌های حفاظتی در این بخش انجام گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به تعدد و پراکندگی بناهای تاریخی در سطح شهرستان و ضرورت تخصیص اعتبار کلان برای مرمت آثار به خصوص در خارج از مناطق مسکونی ناگزیر موارد اضطراری و در خطر تخریب، اولویت حفاظت در این شهرستان است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف گفت: شهرستان خواف ۳۵ انجمن میراث‌ فرهنگی فعال دارد که با توجه به محدود بودن منابع اعتباری و نیروی انسانی سعی شده است از ظرفیت این انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در بازدید های دوره‌ای از بناهای تاریخی شهرستان استفاده شود.

با عقیده افزود: در شهرستان خواف بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده که تاکنون ۹۷ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.