کارگردان «سرجوخه» از ویژگی‌ها و سختی‌های ساخت این سریال که این شب‌ها از شبکه سه در حال پخش است سخن گفت.

هنوز «سرجوخه» واقعی را ندیده‌اید/ «خانه امن» هم خیابان خلوت کن بود

به گزارش قدس آنلاین، احمد معظمی کارگردان سریال «سرجوخه» درباره این مجموعه و سختی‌های ساخت آن در قیاس با دیگر سریال‌هایی که با همکاری ابوالفضل صفری به‌عنوان تهیه کننده ساخته است گفت: «سرجوخه» مثل همه کارهای قبلی سخت و پیچیده بود چون تعداد لوکیشن ها و بازیگران زیادی داشتیم. پروداکشن سنگینی هم داشت و اجرای صحنه‌ها سخت بود به گونه‌ای که نمی‌توانستیم آنها را ساده برگزار کنیم و اینها باعث شد زمان فیلمبرداری کار بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز بیشتر روی بخش‌های امنیتی بود یا اجتماعی عنوان کرد: مجموعه «سرجوخه» قصه‌ای اجتماعی است که از دل جامعه می‌آید و برای همین شخصیت‌ها هم درگیر مشکلات و آرزوهای خود هستند که در کنار آن یک بخش امنیتی و اکشن هم دارد.

کارگردان «سرجوخه» درباره چالش‌های کرونا نیز یادآور شد: ما به دلیل کرونا هم دائم در حال تعویض نیروها بودیم و هم سختی‌های زیادی در بخش فیلمبرداری ایران و کشورهای خارجی داشتیم اما تلاش کردیم خروجی به گونه‌ای باشد که مردم کار را دوست داشته باشند و خیلی زحمت کشیده شد که کار در شأن مردم باشد.

وی درباره شخص «سرجوخه» در این سریال که دیده نشده است گفت: سرجوخه یکی از کاراکترهای اصلی سریال است که ما او را در طول پخش ندیدیم و نهایت در فینال کار این شخصیت دیده می‌شود.

معظمی که در این سریال هم به سبک مجموعه‌هایی چون «خانه امن» سراغ چهره‌های کمتر دیده شده رفته است در این باره گفت: بازیگرانی که تا به حال دیده نشدند در این سریال حضور داشتند چهره‌هایی که بازیگرند اما معروف نبودند و برای خود من بازیگری آنها مهم بود. بازیگرانی داریم که تلاش کردند و انگیزه هم داشتند تا خوب خود را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: به نظرم فیلمنامه مشخص می‌کند که چه بازیگری برای یک نقش انتخاب شود. ما توانایی پرداخت برخی دستمزدها را نداریم در شبکه خانگی دستمزدهای بالا می‌پردازند و حتی زمانی گفته شد به بیت کوین این مبالغ دریافت می‌شود. با این حال براوردها در تلویزیون آنقدر نیست که حجم زیادی به سمت بازیگر برود. بنابراین می‌توان به گونه‌ای دیگر هزینه کرد که بازیگران مستعد بیاورید و بتوانید با همان بازیگران کاری را بسازید که مردم هم دوست داشته باشند.

کارگردان «سرجوخه» تصریح کرد: شرایط بازیگران چهره به گونه‌ای است که سخت‌تر می‌توان از حضور آنها بهره گرفت و خودم هم دوست ندارم از بازیگران تکراری استفاده کنم به ویژه برای قصه‌هایی مثل «سرجوخه» که چهره‌های کمتر دیده شده به باورپذیری قصه توسط تماشاگر کمک می‌کند. این رویکرد برای من خیلی مهم بود و حتی تک سکانس‌های ما هم بازیگر بودند.

وی درباره نحوه کار در کشورهای خارجی نیز توضیح داد: کار در این کشورها سختی‌های زیادی داشت. ما طراحی‌ای داشتیم که شاید در اجرا سخت بود اما دستیاران من آن را به انجام رساندند. استوری برد و پلان‌ها داده شد و با من تصویری در تماس بودند. شب به شب هم برای من تصاویر را می‌فرستادند تا روی آنها نظر بدهم و اگر نکته‌ای داشت رفع می‌کردیم.

معظمی درباره علاقه مخاطب به این سریال‌ها اظهار کرد: من هنوز معتقدم «خانه امن» را خیلی‌ها دیدند و خیابان‌ها را خلوت کرد چون می‌دیدم که سریال‌های اجتماعی و امنیتی مخاطب خود را پیدا کرده است. این سریال به لحاظ ساختاری با خانه امن خیلی متفاوت بود چون قصه به روزی بود و فیلمنامه چندین بار توسط نویسنده بازنویسی شد حتی نظرهای مختلف تهیه کننده و… اعمال می‌شد تا روی فیلمنامه و قصه کار اساسی صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: این نکته را به هم‌صنفی‌های خودمان می‌گویم که بسنده نکنیم که حتماً همه بازیگران چهره باشند، به بازیگران جوان فرصت بدهیم ما موظفیم استعدادهای تازه‌ای به سینما و تلویزیون تزریق کنیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.