مدیرعامل شرکت های وب گفت: ایلام به عنوان اولین شهر پایلوت هوشمندسازی در بستر نسل جدید فیبرنوری انتخاب شده است.

ایلام، اولین شهر پایلوت هوشمندسازی کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدایمان میری امروز  در مراسم عقد تفاهم نامه بین شرکت های وب و شهرداری ایلام برای هوشمندسازی مرکز استان، اظهار داشت: این طرح در ۲ فاز تعریف شده و مدت زمان اجرای کامل طرح سه سال است.

وی با بیان اینکه مردم ایلام مهر یا آبان سال آینده می توانند از خدمات فیبر نوری بهره مند شوند، افزود: فاز اول این طرح که ۴۰ درصد مشترکان اعم از خانگی و غیر خانگی و مناطق پرتراکم شهر را شامل می شود.

میری ادامه داد: برنامه ریزی های دولت و وزارت ارتباطات و فناروی توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و هوشمندسازی مناطق است که ایلام به عنوان اولین شهر برای این منظور انتخاب شد.

وی تاکید کرد: نصب نسل جدید فیبر نوری باعث دریافت سیگنال های تلفن همراه فایوجی ( ۵ G) و نسل های جدید خواهد شد.

میری اضافه کرد: فاز مطالعاتی این طرح تا دهه فجر به اتمام می رسد و در همان دهه آغاز به ساخت این پروژه انجام می گیرد.

وی گفت: برای تحقق این طرح همکاری ارگان های مختلف به ویژه دستگاه های زیرساخت ازجمله شرکت های دارای انشعابات برق، گاز و آب و مشترکان خانگی است.

وی توضیح داد: مردم باید به این آگاه سازی برسند که فیبرنوری همانند شبکه های برق، گاز، تلفن و آب یک ضرورت برای هر واحد خانگی یا تجاری و اداری است.

مدیرعامل شرکت های وب افزود: طرح فیبرنوری نسل جدید باتوجه به ساختار خود دارای کمترین کنده کاری و تخریب است که در صورت همکاری شرکت برق عمده این سیم کشی ها از طریق تیرهای چراغ برق انجام خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری ایلام هم گفت: ۴۷۵ میلیارد تومان برای اجرای کامل این طرح از سوی شرکت های وب تامین می شود که در فاز اول بافت های پرتراکم و با جمعیت و تردد بالا انجام می گیرد و سیستم های دسترسی به وای فای در این مناطق نصب می شود.

خالق منصوری یادآور شد: این طرح در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام امروز تفاهم نامه اجرای آن امضا شد.

وی اظهار داشت: طرح تونل ارتباطی فیبرنوری با مجموع ۶۰۰ کیلومتر تمام شهر ایلام را در بر می گیرد و باتوجه به اینکه ایلام در مسیر زائران اربعین است، هوشمندسازی شهر برای رفاه حال شهروندان و زائران یک ضرورت است.

منصوری ادامه داد: هوشمندسازی شهر ایلام مزایایی چون روان سازی ترافیک، امنیت پایدار شهری، مدیریت بحران در مواقع ضروری و دسترسی مردم به سرویس های وای فای در مناطق پرتردد دارد.

وی به مدیرعامل شرکت های وب پیشنهاد داد: بعد از اتمام پروژه در شهر ایلام، این طرح را در شهرستان مهران نیز اجرایی شود چرا که به علت تردد زائران در طول سال به ویژه ایام اربعین و تصویب منطقه آزاد تجاری مهران می تواند موثر باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.