معاون امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سال‌ها منشا خدمات متنوعی بوده است.

سازمان فرهنگ منشا خدمات متنوعی بوده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محسن قمی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمانی وابسته به ولایت و نظام جمهوری اسلامی است که در این مدت ده ها سال از زمان مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری تا امروز منشا خدمات متنوعی در زمینه نشر، گفت و گوی ادیان، رسانه و فضای مجازی و ارتباطات رسمی با کشورهای مختلف بوده است. البته بهتر از این هم می توانستیم عمل کنیم ولی همین مقدار نیز جای تشکر دارد.

وی افزود: این سازمان در حقیقت برآمده از تدابیر ارزشمند و هوشمند مدیریت عالی نظام یعنی رهبر معظم انقلاب است که با درک درستی از شرایط فرهنگی بین‌المللی و با پیشنهاد برخی از بزرگان این سازمان شکل گرفت.

قمی با تجلیل از مقام شهدای این سازمان ضمن گرامی داشت هفته بسیج، گفت: خوشحال هستیم که مدیریت سازمان از یک جانباز به جانباز دیگر تحویل داده می‌شود.

 حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور چهارشنبه هفته گذشته (۲۶ آبان) از سوی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد تا برای تحقق برنامه‌هایی چون استفاده از نیروهای جوان انقلابی و تحول­ خواه در سطوح مدیریتی داخل و خارج از کشور،  پایبندی به اساسنامه سازمان و تحقق مفاد آن، هماهنگی برای تبیین و تبلیغ مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،  توسعه روابط فرهنگی بین­ المللی در همه زمینه­ ها  و استفاده حداکثری از ظرفیت­ های فرهنگی کشور و  وزارت­خانه تلاش کند.

ایمانی‌پور متولد سال ۴۳ و دارای تحصیلات عالی حوزوی است،  در سوابق او می‌توان به تدریس و تحقیق در زمینه حقوق و کلام، مدیریت فرهنگی و مدیریت استراتژیک، تالیف و ترجمه مقالات متعدد در مجلات داخلی و خارجی، تألیف کتاب‌های رساله فی الغنا، شبهات قرآنی و نقد نظریه اقتباس و در مسئولیت اجرایی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و آلمان، مدیر کلی فرهنگی اروپا و آمریکا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اشاره کرد.

وی که به زبان‌های انگلیسی، عربی، روسی و آلمانی تسلط دارد، طی سال های ۷۴ و ۷۵ قائم مقام و دبیر شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت بوده، مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۷۷ – ۱۳۸۲)، رایزن فرهنگی در مسکو (۱۳۸۲ – ۱۳۸۶)، معاون توسعۀ روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۸۶ – ۱۳۹۱)، رایزن فرهنگی در برلین(۱۳۹۱ – ۱۳۹۵) و طی سال های ۹۵ تا ۹۸ دستیار ارشد رییس (معاون پژوهشی) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.