رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون سرمازدگی بالغ بر ۳۰۸۲ میلیارد ریال خسارت به تولیدات‌ گیاهی در استان وارد کرده است.

سرما بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال به تولیدات گیاهی خراسان رضوی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، مجید یزدی در خصوص ‌خسارت‌های سرمازدگی به محصولات کشاورزی و گیاهی استان خراسان رضوی اظهار کرد: خسارت‌های مذکور در مجموع به ۱۳ هزار و ۳۹۰ هکتار از اراضی استان وارد شده که بیشترین آن هم در بخش باغبانی رخ داده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: در محصولات باغی نظیر گردو و انار میزان خسارت وارد شده به ترتیب به ‌ارزش ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال در مساحتی بالغ بر ۹۲ هکتار و ۴۷۸۱ میلیون ریال در مساحتی حدود ۲۷۵ هکتار بوده است. بیشترین‌ مقدار خسارت در بخش باغبانی هم مربوط به بادام آبی به ارزش بیش از ۲۹۶۸‌ میلیارد ریال بوده است. سطح اراضی خسارت دیده این ‌محصول نیز ۱۱‌ هزار ۸۹۰ هکتار برآورد شده‌ است. علت اصلی خسارت دیدن این محصول حساس بودن بادام آبی به سرماست.

یزدی تصریح کرد: بیشترین مقدار خسارت سرمازدگی ابتدای سال جاری رخ داد. البته در این دوران‌ به دلیل نبود محصولات زراعی، این بخش دچار خسارت کمتری شده است. 

وی درباره راهکارهای موجود برای جبران خسارت کشاورزان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر محصولات ‌زراعی و باغی استان در صندوق بیمه‌ دارای بیمه‌نامه ‌است، بنابراین بهترین راه استفاده از بیمه محصولات کشاورزی در برابر حوادث غیرمترقبه به منظور جبران‌ خسارات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.