فیلمنامه مصور «تل‌ماسه» که «آلخاندرو خودوروفسکی» در دهه ۱۹۷۰ قصد ساخت آن را داشت، حدود ۱۰۰ برابر ارزش تخمینی چکش خورد.

فروش باورنکردنی فیلمنامه مصور «تل‌ماسه»

به گزارش قدس آنلاین، فیلمنامه مصور تل‌ماسه که قرار بود در دهه ۱۹۷۰ به کارگردانی آلخاندرو خودروفسکی و بازی چهره‌هایی چون اورسن ولز، کارگردان آمریکایی و سالوادور دالی، نقاش معروف اسپانیایی، ساخته شود اما پس از چهار سال آماده سازی به دلیل کمبود بودجه به سرانجام نرسید، دیروز (دوشنبه، ۱ آذر) در حراجی کریستیز پاریس به فروش گذاشته شد و پس از یک رقابت سنگین میان دو مشتری مصمم، سرانجام به قیمت ۳ میلیون دلار چکش خورد.

این استوری بورد یا فیلمنامه مصور که اثری است از ژان ژیرو (۲۰۱۲- ۱۹۳۸)، نویسنده فرانسوی رمان‌های مصور، و اچ. آر. گیگر (۲۰۱۴- ۱۹۴۰)، تصویرگر سوئیسی،  یکی از ۱۰ نسخه موجود است و ارزش تخمینی آن چیزی در حدود ۲۹ هزار و ۴۰ هزار دلار برآورد شده بود.

رمان تل‌ماسه به قلم فرانک هربرت یکی از معروف‌ترین رمان‌های علمی- تخیلی جهان است که در سال ۱۹۶۵ به بازار کتاب آمد. تاکنون دیوید لینچ و آلخاندرو خودروفسکی به اقتباس سینمایی این رمان دست زده‌اند اما هیچکدام نتیجه مطلوب نگرفتند؛ فیلم خودروفسکی که به سرانجام نرسید و فیلم لینچ جزء ضعیف ترین آثار کارنامه این کارگردان آمریکایی ثبت شد.

سومین تلاش برای اقتباس این رمان علمی-تخیلی توسط دنی ویلنوو،  فیلمساز مطرح کانادایی، انجام شد. این فیلم که ۳۰ مهر در سینماهای آمریکا و کانادا روی پرده رفت با بازی تیموتی شالامه، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، جاش برولین و زندایا داستان گروهی از خانواده‌های اشرافی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن کنترل سیاره‌ای حامل یک منبع طبیعی ارزشمند، با یکدیگر رقابت می‌کنند.  استقبال از تل ماسه به حدی بود که سرمایه‌گذاران چندی پیش اعلام کردند دنی ویلنوو همراه تیمش برای ساخت قسمت دوم به سیاره آراکیس بازخواهند گشت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.