رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در قهرمانی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم و با منابع موجود نمی‌توان هدفگذاری بلند مدت داشت‌.

رئیس کمیته ملی المپیک: برای سه رویداد نیازمند ۳ تا ۴ میلیون دلار هستیم

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه آیین رونمایی از سردیس طلایه داران بازی‌های آسیایی و مدال آور پارالمپیک و در جمع خبرنگاران گفت: امروز در سلسله برنامه‌های افتتاح تالارهای موزه ورزش، تالار قهرمانان طلایی افتتاح شد و از تندیس قهرمانان رونمایی شد. تالار بعدی مشاهیر فوتبال خواهد بود که طی یک ماه آینده افتتاح خواهد شد و تندیس آنها آماده است.

وی تاکید کرد: در آغاز فصل تدوین بودجه هستیم  و ورزش نیازمند حمایت مجلس است. عمده نقطه نظرات روسای فدراسیون‌ها حول چند مسئله مهم بود. از جمله اینکه در قهرمانی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم و با منابع موجود نمی‌توان هدفگذاری بلند مدت داشت‌.

صالحی‌امیری افزود: امروز هزینه‌ها برای زیر ساخت‌ها زیاد است. برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک جوانان ۲ میلیون دلار و ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و برای توکیو یک میلیون یورو و ۳۰ میلیارد تومان هزینه داشتیم. هزینه‌ها تا این حد افزایش یافته است.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در سال آتی سه رویداد مسابقات کشورهای اسلامی، آسیایی و جوانان آسیا در پیش داریم و ۳ تا ۴ میلیون دلار هزینه داریم. در شرایطی هستیم که نیازمند بودجه هستیم و تقاضا داریم بودجه متناسب با شرایط افزایش یابد. با بودجه سال گذشته متناسب با قیمت و تورم امروز موافق هستیم.

وی افزود: آقای قالیباف دیدگاه مثبت داشت و قرار شد جلسه تخصصی با وزیر، ما و فدراسیون‌ها داشته باشد و واقعیت‌های بودجه بررسی شود. بستن‌ حساب برخی فدراسیون‌ها و مالیات‌ها ناعادلانه است. در دنیا با مالیات به ورزش کمک می‌شود ولی برای ما بر عکس است. اخیرا حتی حساب شخصی روسای فدراسیون‌ها بسته شده و رئیس مجلس قول جلسه دادند تا مشکلات هموار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.