سخنگوی کاخ کرملین نشست به اصطلاح دموکراسی در آمریکا را تلاش واشنگتن برای ایجاد تفرقه بین ملت‌ها خواند و تاکید کرد که نگرش روسیه به آن صددرصد منفی است.

حمله تند روسیه به «نشست دموکراسی» در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نشست موسوم به نشست دموکراسی در ایالات متحده را تلاش واشنگتن برای ایجاد تفرقه بیشتر در میان ملتها خواند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این نشست قرار است در ماه دسامبر برگزار شود. 

پسکوف رویکرد روسیه به این نشست را کاملا منفی خواند.   

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «نگرش ما به این رویداد صددرصد منفی است. این اقدام چیزی نیست جز ایجاد خط و خطوط و تفرقه بیشتر. در دهه ۱۹۹۰ ما خیلی تلاش کردیم تا این صف بندیها و تقسیمات را کاهش بدهیم و حذف کنیم اما آمریکا اکنون تلاش می‌کند دوباره آن را ایجاد کند و کشورها را براساس عقاید خود به خوب و بد تقسیم بندی کند.»

وی تاکید کرد، دیدگاه آمریکا ارتباطی با واقعیات ندارد. 

سخنگوی کرملین در ادامه افزود: «این با احساسات عمومی در جهان منافات دارد. کشورها خودشان تصمیم می‌گیرند چگونه زندگی کنند بدون اینکه اهمیت بدهند دیگران چه می‌گویند. با این حال ایالات متحده به این رویکرد و رویه خود ادامه می‌دهد.»

براساس گزارش تاس، دیگر مقامات روسیه نیز معتقدند که آمریکا به دنبال آن است که عقاید شخصی خود را درباره دموکراسی تحمیل کند و این واژه را خصوصی سازی کند. 

واشنگتن قصد دارد روزهای نهم و دهم دسامبر نشستی را تحت عنوان نشست دموکراسی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار کند و بیش از ۱۱۰ کشور را به این نشست دعوت کرده است.

چین نیز برگزاری چنین نشستی را محکوم کرده است.

وزارت امور خارجه این کشور دعوت آمریکا از تایوان برای حضور در نشست دموکراسی را محکوم و توقف تبانی با جدایی‌طلبان تایوانی را خواستار شده است.

روزنامه «گاردین» نیز به نقل از «ژو فنگ‌لیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین نوشت، دعوت از تایوان در این نشست «اشتباه» بوده و پکن «با هرگونه تعامل رسمی بین ایالات متحده و منطقه تایوان چین مخالف است».

این مقام دولت چین افزود: «این موضع‌گیری، شفاف و ثابت است. از ایالات متحده می‌خواهیم به اصل "چین واحد" و سه اعلامیه رسمی در این زمینه پایبند باشد».

چندی پیش «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: «آن‌ها (آمریکایی‌ها) ایده برگزاری نشست دموکراسی را پیش می‌برند. این نشست ماه دسامبر و به دعوت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برگزار می‌شود. مطمئناً ما در این نشست دعوت نیستیم و چین نیز در لیست مدعوین دیده نمی‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.