وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه موسسه رازی در خصوص مقابله با بیماری جهادی وارد کار شد، گفت: از وزیر بهداشت درخواست داریم در راستای خرید تولیدات واکسن رازی حمایت ویژه داشته باشند. رازی این ظرفیت را دارد تا پایان سال ۱۰۰ میلیون دز واکسن تولید کند.

موسسه رازی ظرفیت تولید ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان سال را دارد

به گزارش قدس آنلاین،   سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی، صبح امروز در سفر نیمروزه خود به استان البرز و بازدید از موسسه رازی که با حضور وزیر بهداشت همراه بود، گفت: از وزیر بهداشت خواهشمندیم در خصوص حمایت از موسسه رازی تمام توان خود را به کار گیرد.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه نوع فعالیت این مجموعه به وزارت بهداشت نزدیک است، اظهار کرد: درخواست داریم که در راستای خرید واکسن رازی حمایت شود تا بتوانند تولیدات خود را به مردم عرضه کنند.

به گفته وی این موسسه ظرفیت این را دارد که تا پایان سال ۴۰ میلیون دز واکسن رازی تولید کنند؛ همچنین این مجموعه می‌تواند تا پایان شهریور ماه سال آتی ۱۰۰ میلیون دز واکسن تولید کند، اما تمام این‌ها مستلزم حمایت از موسسه رازی است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: واکسن رازی مشتری خارجی دارند اما لازمه این کار استفاده واکسن در داخل کشور است.

وی در خصوص مجموعه سرم سازی رازی بیان کرد: این مجموعه پشتوانه سلامت ایران است، نقش رازی در حوزه امنیت غذایی و سلامت فوق العاده و بدون رقیب است. رازی باید اولین مجموعه ای ‌می‌بود که در خصوص تولید واکسن دستورالعمل دریافت می‌کرد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.