مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه در خیلی از بخش‌های زیرساختی منطقه آزاد اینچه برون کامل است، گفت: مشکل اصلی این منطقه آب است که پیگیر هستیم از طریق وزارت نیرو بحث‌ آب آشامیدنی و صنعتی آن برطرف شود.

مشاور رییس جمهوری: مشکل اصلی منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان آب است

به گزارش قدس آنلاین، سعید محمد امروز در بازدید از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت های منطقه آزاد تجاری - صنعتی این منطقه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه برون اولین گام طرح جامع است که قرارداد مشاور منعقد شده تا ظرف ۶ ماه طرح جامع را تهیه کند البته این مدت منتظر نمی‌مانیم و به مجرد اینکه اسناد آماده شود راه اندازی زیرساخت‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: طبق صحبت‌هایی که خدمات وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتیم برای رونق بخشیدن به اینچه برون لازم است مسیرهای ترانزیت را فعال کنیم که اولین اولویت‌ بحث اینچه برون به شاهرود و البته بعد به طبس است که این بخش نیاز به همکاری وزارت راه و شهرسازی دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: تقاضای ما این است که به صورت جدی روی این موضوع برنامه ریزی صورت گیرد و برای ۱۴۰۱ بودجه کافی گذاشته شود. 

محمد یادآور شد: اگر این اتصال برقرار شود شاهد رونق بسیار خوبی خواهیم بود و تا آن موقع سعی می‌کنیم بر اساس دیپلماسی منطقه و شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای در ترکمنستان، قفقاز و روسیه فعالیت‌ها را ادامه دهیم منتها وقتی می‌توانیم رونق جدی داشته باشیم که اتصالات و بحث ترانزیت خصوصا کریدور شمال به جنوب برقرار شود.  

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه به اتفاق استاندار و شماری از مسوولان استانی روز جمعه از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت های منطقه آزاد تجاری - صنعتی این منطقه در شمال استان بازدید کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.