رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی( PUIC) بر حمایت اعضا از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی بر حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام «مرتضی آقا تهرانی» با اشاره به حضور هیات پارلمانی ایران در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی( PUIC)  در شهر مادرید اسپانیا  گفت: در این نشست موارد اضطراری پیشنهادی کشورهای عضو بیان شده تا پس از بررسی و هماهنگی، در مجمع عمومی اجلاسیه بین المجالس جهانی (IPU) مطرح و در خصوص آن رای گیری شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست افزود: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست، مسئله فلسطین و لزوم حمایت پارلمان‌ها از وضعیت فلسطینیان بود که توسط کشور اندونزی مطرح شد. موضوع دیگر لزوم رعایت حقوق انسانی مهاجران و جلوگیری از انتشار اخبار نادرست و غیرواقعی در رسانه ها و فضای مجازی در این جلسه مطرح و بررسی شد

وی با اشاره به حضور کشورهای اسلامی نظیر عراق، عمان، امارات، قطر و ... در نشست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، تصریح کرد: رییس جلسه مسئله فلسطین را یکی از موضوعات مهم جهان اسلام دانست که باید همه کشورها به آن حساس باشند. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به رغم وجود جنگ های طولانی مدت در اروپا، مسلمانان هیچگاه با یکدیگر جنگی نداشتند چرا که وجه مشترک قرآن و پیامبر اکرم (ص) میان آن‌ها وجود داشته و همین موضوع باعث افزایش اتحاد میان کشورهای اسلامی می‌شود، البته ما در ایران اتحاد میان کشورهای اسلامی را همیشه دنبال کرده و برای افزایش گفت و گو میان مذاهب تلاش بسیاری کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: یکی از محاسن برگزاری این نشست‌ها امکان دیدار با نمایندگان پارلمانی کشورهای اسلامی و افزایش ارتباطات است.

وی ادامه داد: در رابطه با مسئله فلسطین  معتقدیم مردم این کشور باید برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند و غاصب نیز باید محکوم شود.

آقا تهرانی خاطرنشان کرد: امیدواریم موضوع فلسطین در مجمع عمومی (IPU) نیز رای خوبی کسب کند، هر چند به دلیل حضور بیشتر کشورهای اروپایی تاکنون علی رغم طرح چندین باره مسئله فلسطین، رای کافی کسب نشده است.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس، احمد نادری، نماینده مردم تهران و رییس شورای اجرایی (IPU)، مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران و رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس و عضو(IPU) در این اجلاس حضور دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.