مهاجم تیم فوتبال ماریتیموی پرتغال گفت: خیلی‌ها از آقای اسکوچیچ انتقاد می‌کنند و بحث سرمربی بزرگ را برای تیم ملی مطرح می‌کنند ولی من موافق این صحبت‌ها نیستم و اتفاقا از او حمایت می‌کنم.

علیپور: امیدوارم پرسپولیس «ابرقهرمان» لیگ شود

به گزارش قدس آنلاین، علی علیپور مهاجم تیم فوتبال ماریتیمو در لیگ پرتغال روزهای جالبی را سپری می‌کند. وی با این تیم 4 سرمربی را تجربه کرده که این موضوع در نوع خودش جالب است. باشگاهی که از فصل گذشته تا امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده این روزها تبدیل به فرصتی برای مهاجم پیشین پرسپولیس شده اگر چه این بازیکن اعتقاد دارد تنها 10 روز است با تیمش رنگ آرامش را دیده و از حالا شرایط برای وی و باشگاهش تغییر خواهد کرد.

ظاهرا سرمربی تیمتان تغییر کرده و دوباره روند تیمتان عوض شده است؟

بله، از روزی که من به پرتغال آمدم شرایط عجیب و غریبی را تجربه کردم.همه بازیکنان در این مدت تمرکز مناسبی روی تیم و فوتبالشان نداشتند ولی الان که سرمربی جدید آمده یک هفته 10 روزی است که وضعیت تغییر کرده و تمام تمرکزمان روی فوتبال معطوف شده است.

یعنی در فوتبال پرتغال هم این شرایط نابسامان وجود دارد؟

اوایل که به اینجا آمدم چنین تصوری نداشتم ولی وقتی وارد کار شدم متوجه شدم هم باشگاه و هم کادر فنی دچار چالش هایی هستند. در این یک سال و نیم خیلی اتفاقات عجیبی رخ داد، روی فوتبال نمی‌شد تمرکز کرد، مشکلاتی داشتیم که باعث می‌شد بازیکنان نتوانند روی بازی ها و تمرینات تمرکز صد در صد داشته باشند. این مشکل باشگاه ما بود.این اتفاقات ممکن است در فوتبال اروپا هم رخ بدهد ولی در هر صورت فوتبال اروپا با کشورمان تفاوت‌های زیادی دارد.

در مورد کیفیت لیگ پرتغال و تفاوت‌های فوتبال ما و آنجا توضیح بده...

در اروپا برنامه‌ریزی های خاصی صورت می‌گیرد. همه تیم‌ها از نظر امکانات و شرایط برنامه‌ریزی های خوبی انجام می‌دهند و از نظر نقل و انتقالات در فوتبال خیلی روی اصول کار می‌کنند. از نظر فوتبالی لیگ پرتغال در سطح اروپا است و در بازی‌های رو در رو باشگاه‌ها خیلی به هم نزدیک هستند. مهم ترین مساله در لیگ پرتغال این است که تیم‌ها بتوانند سر و شکل مناسبی داشته باشند.اگر تیمی بدون حواشی و داستان‌های اطراف فوتبال کار کند می‌تواند موفق باشد ولی اگر این اتفاق رخ ندهد دچار مشکل می‌شود. درست مثل تیم ما که در این مدت با حوشی و اتفاقات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد.در لیگ پرتغال فاصله تیم‌ها زمانی که به صورت رو در رو با هم بازی می‌کنند خیلی کم است و این نشان از قدرت و برنامه ریزی باشگاه‌ها دارد. طبیعتا شرایط در اینجا نسبت به کشورمان متفاوت است.

خودت در این مدت که وارد فوتبال پرتغال شدی چه اهدافی داشتی؟

از روزی که وارد پرتغال شدم تمام فکر و ذکرم این بود که برای اهداف و آرزوهای بچگی داشتم تلاش کنم. من برای این به پرتغال آمدم که سخت تلاش کنم. خودتان می‌دانید در لیگ اروپا خیلی شرایط سخت است و برای همین زمان می‌برد تا بازیکن با شرایط لیگ و یک کشور آشنا شوید. بازیکن بعد از ورود به فوتبال اروپا باید خیلی تلاش کند و البته با گذشت زمان با تفکرات مربی هماهنگ شود. به طور مثال بازیکن ایرانی برای اینکه در فوتبال اروپا موفق شود حتما باید از سن کم وارد شود تا بتواند فرصت هماهنگی با فضا، جو یک کشور و تفکرات یک مربی آشنا شود.

به قولی باید پله پله به مرور زمان به اهداف خود برسد، این شرایط برای بازیکنان ایرانی مهیا نیست و کار برای جوانی با استعداد کشور ما واقعا سخت است اما با این وجود از روزی که به اینجا آمدم تمام تلاشم این بوده که برای خودم و اهدافم تلاش کنم تا خودم را به سطح اول برسانم و باعث افتخار برای کشورم و دوستانم شوم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.