شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان عصر روز جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ از سوی تعدادی انسان‌نماهای کوکی هدایت شده از سوی سرویس‌های جاسوسی رژیم‌های وحشی، ترور و به درجه رفع شهادت نائل آمد.

«فخر» برنامه هسته ای ایران

قدس آنلاین: سال گذشته در چنین ایامی، انتشار خبری ناگوار کام ملت ایران را تلخ کرد؛ خبر شهادت و از دست رفتن یکی دیگر از دانشمندان عرصه دفاعی و هسته ای کشورمان که با علم و دانش و تلاش های مجاهدانه خود خواب را از چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران ربوده بود و به همین خاطر از مدت ها پیش برای ترور او برنامه ریزی کرده بودند.  دشمنان، او را پدر برنامه هسته ای ایران می خواندند و تنها دانشمندی بود که «بنیامین نتایناهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از سخنرانی های خود به صورت مستقیم نام او را برده بود. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور فخری زاده در سال‌های گذشته شکست خورده بود، همچنین این رسانه‌ها گزارش داده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به موساد رسیده است. روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی اختصاصی به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی از جزئیات جدیدی در ارتباط با عملیات ترور شهید فخری زاده پرده برداشته و نوشته بود: آماده سازی برای ترور پس از مجموعه‌ای از ملاقات‌ها در پایان سال ۲۰۱۹ و در اوایل سال ۲۰۲۰ بین مقامات اسرائیلی، به رهبری مدیر موساد، یوسی کوهن و مقامات عالی رتبه آمریکایی، از جمله رئیس جمهور دونالد ترامپ، وزیر امور خارجه مایک پمپئو و رئیس سازمان سیا جینا هاسپل آغاز شد.

در این راستا و همزمان با اولین سالروز شهادت و عملیات بزدلانه ترور شهید «فخری زاده» به دست دشمنان ملت بزرگ ایران، در گفتگویی تفصیلی با دکتر «خالد حسین» دانشمند، استاد دانشگاه، فارغ التحصیل رشته «فیزیک هسته ای» از دانشگاه «کلود برنارد لیون فرانسه» و عضو شورای ملی پژوهش های هسته ای لبنان، ابعاد مختلف شخصیت شهید فخری زاده، علل توسل دشمن به ترور وی و پرونده مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی در سایه این تحولات را بررسی کرده ایم که در ادامه جزئیات آن را می خوانیم:

نقش شهید فخری زاده در پیشرفت صنعت هسته ای ایران

 دکتر «خالد حسین» در ابتدا به تببین شخصیت و جایگاه علمی شهید فخری زاده پرداخت و تصریح کرد: محسن فخری زاده دانشمند هسته ای و استاد دانشگاه امام حسین علیه السلام که یک سال پیش دست توطئه رژیم صهیونیستی او را به شهادت رساند، یکی از مهمترین دانشمندان رشته فیزیک هسته ای ایران بود و اعتبار بزرگی در برنامه هسته ای ایران به شمار می رفت،؛ بنابراین باید بر نقش بارزو برجسته شهید برای سربلندی و پیشرفت ایران در عرصه هسته ای و دفاعی تأکید کنیم. او بیشتر عمر خود را در مراکز پژوهشی و آموزش شاگردان فرهیخته در دانشگاه امام حسین علیه السلام صرف کرد. او استاد فیزیک هسته ای در دانشگاه امام حسین علیه السلام بود که دشمنان جمهوری اسلامی وی را پدر برنامه هسته ای ایران می خواندند و شورای امنیت سازمان ملل سال ۲۰۰۷ تحریم های ظالمانه ای را علیه او وضع کرد. فخری زاده لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته هندسه هسته ای طی کرده بود و از سال ۱۳۶۱ تا لحظه شهادت در دانشگاه امام حسین علیه السلام مشغول به کار تدریس، پژوهش و آموزش بوده است. وی ریاست مرکز مطالعات بیولوژیکی PHRC را بر عهده داشت که در زمینه کاربردهای صلح آمیز انرژی اتمی برای امور سلامت و پرتودرمانی فعالیت می کند و کمی قبل از ترور و شهادت نیز در زمینه تحقیقات مربوط به کووید ۱۹ مشارکت داشت و برجسته ترین نقش را در برنامه هسته ای برای تولید برق از راکتورهای حرارتی و غنی سازی اورانیوم داشت.

چرا دشمن به ترور شهید فخری زاده متوسل شد؟

این دانشمند هسته ای افزود: محسن فخری زاده تنها دانشمندی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۸ در سخنرانی نمایشی خود علیه ایران از او نام برد و وی را به تلاش برای دستیابی و ساخت سلاح هسته ای متهم کرد، در حالی که رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران پیش از این در فتوایی ساخت و سلاح هسته ای و داشتن آن را حرام اعلام کرده بود. شهید فخری زاده رحمه الله بی سرو صدا و هوشمندانه فعالیت می کرد و تحقیقات حساس و متنوعی را در راستای خدمت به جهت گیری صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و کاربردهای آن در حوزه بهداشت و سلامت انجام داد. او از ذکاوت بالایی برخوردار و جزء نوابغ بود؛ به گونه ای که در سنین پایین به مدارج عالی علمی دست یافته بود. هر یک از دانشمندان مسلمان ایرانی، خالصانه برای عزتمندی، قدرتمندی و افتخارآفرینی و بالابردن جایگاه کشور خود در بین کشورهای جهان به ویژه در عرصه مهم فیزیک هسته ای، کاربردها و شاخه های آن در حوزه های مختلف تلاش می کنند که البته رژیم صهیونیستی پیشرفت ایران در تمام عرصه ها و نه فقط عرصه هسته ای را تهدید علیه موجودیت خود می داند؛ چراکه این رژیم، یک رژیم جعلی و غاصب است که همواره نسبت به موجودیت خود نگرانی دارد و محور مقاومت بر زوال آن تأکید کرده است.

دست خیانت آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران

وی با اشاره به خیانت سازمان های بین المللی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در پاسخ به این سوال که رژیم صهیونیستی چگونه اطلاعات دانشمندان ایران را بدست آورده و برای ترور آنها برنامه ریزی می کند گفت:  شکی نیست که رقبا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در هر لحظه از ساعات شبانه روز، برای جاسوسی از برنامه های علمی و توسعه ای ایران در همه زمینه ها اعم از برنامه هسته ای، برنامه موشکی، پژوهش های نانویی، علوم فضائی، مراکز پژوهشی فیزیولوژیک، غنی سازی اورانیوم، سانتریفیوژها، تکنیک‌های خالص‌سازی، تبدیل یا جداسازی ایزوتوپ‌ها و... که مستلزم احتیاط شدید و نظارت قوی برنمایندگان بین‌المللی است، تلاش می کنند و بیشتر نمایندگان و ناظران بین المللی که از این مراکز و تأسیسات بازدید می کنند، به طور پنهانی به رژیم صهیونیستی وفادار هستند. هیچ اعتمادی نه به آژانس بین المللی انرژی اتمی، نه به شورای امنیت و نه به هیچ طرفی که با آنها مرتبط است، وجود ندارد و باید به شدت هوشیار بود و فقط از طریق مکاتبه با آنها تعامل داشت؛ چراکه هیچ امنیتی از جانب آنها وجود ندارد و همواره به دنبال جاسوسی، استراق سمع و جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات با هدف مانع تراشی، تهمت زدن و سندسازی علیه برنامه هسته ای و دیگر برنامه های جمهوری اسلامی ایران هستند، به همین خاطر جمهوری اسلامی، بسیار کار صحیحی را انجام داد که وقتی آمریکا و دونالد ترامپ دیوانه از توافق هسته ای خارج شد، همکاری های خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی کاهش داده و محدود کرد.

برنامه های علمی و هسته ای ایران توقف ناپذیر است

خالد حسین در ارتباط با اینکه آیا رژیم صهیونیستی می تواند با انجام جنایت های اینچنینی برنامه هسته ای و دیگر برنامه های جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند توضیح داد: عملیات ترور یک اقدام بزدلانه و کینه توزانه ای بود که مجری آن خیال می کند از این طریق می تواند برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را متوقف کرده و مانع از پیشرفت و توسعه آن شود؛ در حالی که گرچه شهید محسن فخری زاده یکی از مهمترین دانشمندان و مجریان برنامه هسته ای ایران بود و فقدان ایشان خسارت بزرگی است، اما بی تردید ایران دانشمندان و کارشناسان بسیاری در سطح شهید فخری زاده دارد و ممکن است تعداد متخصصان، کارشناسان و فعالان عرصه هسته ای ایران، ده ها هزار نفر در سطوح مختلف با سنین متفاوت باشند؛ بنابراین و به اذن خدای متعال هیچ گونه نگرانی از این لحاظ در برنامه هسته ای ایران و توسعه علمی آن وجود ندارد. خط بین استفاده از اورانیوم غنی شده صلح آمیز و غیر صلح آمیز بسیار نازک و ظریف است؛ به گونه ای که به مجرد دستیابی به تکنیک های غنی سازی با درصد بالا و نوترون های اورانیوم، می توان از آنها به جای استفاده صلح آمیز برای تولید انرژی، رادیوتراپی و یا درمان بیماری صعب العلاج مانند سرطان، در ساخت سلاح هسته ای و اتمی استفاده کرد.  این استاد فیزیک هسته ای ادامه داد: ایران که دارای تمدن ریشه دار است و صادقانه و جدی مسائل امت اسلامی، اعتلا و پشرفت جهان اسلام را دنبال می کند، با اقدامات بزدلانه ای مانند ترور و تحریم های ظالمانه از توسعه پروژه های علمی خود دست نخواهد کشید و بلکه برعکس آن، اینگونه اقدامات بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری برنامه ها، پژوهش های علمی در زمینه های مختلف، تولید انرژی و برق، درمان های رادیواکتیو و سایر حوزه های موشکی، فضائی، پزشکی، نانویی و... می افزاید و از این رو، نه تحریم، نه محاصره و نه تهدید و ترور برای سست کردن اراده ایران تاثیرگذار نخواهد بود، کما اینکه تاکنون شاهد بوده ایم و یادمان نرفته است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا قصد داشت با اعمال فشار حداکثری جمهوری اسلامی را براندازی کند، اما امروز ترامپ خود براندازی و سرنگون شده اما جمهوری اسلامی قدرتمندتر از گذشته به پیگیری اهداف خود ادامه می دهد.

ایران چگونه انتقام ترور بزدلانه شهید فخری زاده را گرفت؟

وی در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی چگونه می تواند اینگونه جنایت های ترروریستی رژیم صهیونیستی را مجامع بین المللی پیگیری و از تکرار آن مانع شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حقوق خود و جلوگیری از این گونه ترورهای ناجوانمردانه و احمقانه از طریق دادگاه های بین المللی در شورای امنیت، با روحیه بلند، درایت و مهارت بالا در مذاکره عمل می کند. اسرائیل یک رژیم جعلی و یکی از ایالت های آمریکایی است، نه بیشتر؛ بنابراین نمی تواند به تنهایی اقدام نسنجیده ای را علیه ایران انجام دهد و درواقع شجاعت آن را ندارد. تا زمانی که ایران دارای توانمندی های علمی، فنی و تحقیقاتی و نیز توسعه آنها باشد، هیچ گونه نگرانی و ترسی برای آن، از سوی رژیم صهیونیستی و نه از سوی دیگران وجود ندارد. پاسخ قاطع ایران به این ترور خائنانه و بزدلانه، افزایش سطح غنی سازی و به چالش کشیدن نه فقط اسرائیل، بلکه جامعه بین المللی بود که به تعهدات خود عمل نکرده و توافق هسته ای را زیر پا گذاشتند. در مذاکرات پیش رو نیز که به زودی آغاز خواهد شد، به هیچ وجه جمهوری اسلامی از موضع ضعف وارد این مذاکرات نخواهد شد و اجازه نمی دهد آنهایی که خود شرایط را به اینجا کشانده اند، باج خواهی کرده یا روند مذاکرات را تعیین کنند؛ هیچ مذاکره ای از نقطه صفر وجود نخواهد داشت و طرف های غربی اجازه نخواهند یافت تا شروط خود را تحمیل و یا محدودیت های جدیدی را وضع کنند؛ آنها حق ندارند دامنه مذاکرات را به موضوعات دیگری مانند موشک‌های نقطه زن، نقش منطقه‌ای ایران یا مشارکت طرف‌های جدید در مذاکرات، مانند عربستان سعودی یا دیگران گسترش دهند.

غرب در نهایت تسلیم اراده ایران خواهد شد

خالد حسین در پایان به پیش بینی خود از آینده مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی در وین پرداخت و در پاسخ به اینکه غرب از ایران چه می خواهد و جمهوری اسلامی به دنبال چیست، تصریح کرد: دشمنان همورا در حال توطئه و دسیسه چینی علیه ایران و تلاش برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و محور مقاومت هستند؛ به گونه ای که هیچ اعتمادی به نهادهای بین المللی و شوراهای وابسته به سازمان ملل متحد وجود ندارد و همه آنها علیه تمام پروژه های علمی و سیاسی ایران نقشه شیطانی می کشند. تولید برق و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در عرصه سلامت و سایر حوزه های علمی و فنآوری در آینده، ترس دشمنان غربی را از افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات هسته ای ایران از ۵.۵ درصد به ۶۰ درصد و بعداً ۹۸ درصد افزایش داده است.  جمهوری اسلامی ایران یک قدرت هسته ای صلح آمیز است که توانسته علی رغم محاصره و تحریم در چهل سال گذشته، این محاصره را بشکند و در همه زمینه های علمی به ویژه برنامه هسته ای خود برای تولید برق، توسعه علوم پزشکی و درمان برخی بیماری های صعب العلاج مانند سرطان پیشرفت کند و همچنین علی رغم تحریم ها توانسته توانمندی های خود در حوزه نانو، فضا، موشکی و... را توسعه دهد. بنابراین این تحریم ها در دهه های گذشته، نتوانسته ایران را به زانو درآورد و برنامه های علمی ایران را متوقف کند که طبیعتا علت آن به اراده قوی و مصمم رهبران و دانشمندان ایران بر می گردد. من معتقد هستم که غرب در نهایت تسلیم اراده ایران خواهد شد؛ چراکه برنامه های آن صلح آمیز محض است و به هیچ وجه اهداف جنگی یا سلاح هسته ای را در نظر ندارد. اما اینکه غرب از ایران چه می خواهد، این است ایران را مهار کرده و مانع از پیشرفت آن شود؛ آنها با محاصره و تحریم نتوانستند به این هدف خود برسند، آیا با مذاکره به حصول آن موفق خواهند شد؟! هرگز. اما آنچه ایران می خواهد، اینکه پیشرفت کرده و خود را در همه زمینه های صلح آمیز علمی بدون مانع رشد دهد و همچنین می خواهد تحریم های ظالمانه علیه خود را بدون وضع محدودیت یا شروط جدید رفع کند.

خداوند شهید محسن فخری زاده را بیامرزد و به بهشت اعلای خود وارد کند؛ بزرگ مردی که بزرگوارانه زندگی کرد و با عزتمندی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.