نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران فارغ از ملیت و وضعیت اقامت، خدمات واکسیناسیون علیه کرونا را دریافت می‌کنند و این دستاورد بزرگی برای ایران است.

واکسیناسیون ۴ میلیون مهاجر افغانستانی دستاورد بزرگی برای ایران است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر حسین امروز در همایش ملی  «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» در سالن همایش های رازی افزود: فراهم کردن واکسن علیه کرونا برای مهاجرانی که در ایران زندگی می کنند، کار بزرگی توسط دولت این کشور است.

وی اظهار داشت: با گسترش واکسیناسیون عمومی میزان مرگ و میر به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده و مبتلایان به کرونا در ایران کاهش یافته و اکثر استان‌ها از وضعیت قرمز خارج شده و آبی و نارنجی هستند.

جعفر حسین ادامه داد: باید برنامه واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی در ایران کامل تر و وضعیت بهتر شود.

مطالعه اثر بخشی ۳ واکسن

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت با همکاری وزارت بهداشت ایران مطالعه اثربخشی واکسن های سینوفارم، آسترازنکا و برکت را انجام می دهد تا میزان موثر بودن آن را استخراج کند.

گواهی کیفیت سازمان جهانی بهداشت به ۲ واکسن ایرانی

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران افزود: حدود یک میلیون نفر در ایران دز سوم واکسن را دریافت کرده اند و در حال تلاش و کمک به انستیتوپاستور برای پاستوکووک و برکت هستیم تا مستندات خود را در مورد واکسن تکمیل و گواهی کیفیت سازمان جهانی بهداشت را دریافت کند تا صادرات به کشورهای منطقه، آفریقا و کم درآمد داشته باشند.

جعفر حسین افزود: از ابتدای امسال در ایران خدمات خوبی با واکسیناسیون عمومی انجام شد و با ورود واکسن و تولیدات داخلی پوشش کاملی در این امر صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در مورد واکسن سینوفارم در شهریور ماه، ۲۷ میلیون دز به ایران تحویل داده شده و اکنون بیش از ۹۰ میلیون دز این نوع واکسن، استرازنکا، پاستوکووک، برکت و غیره در کشور تامین شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: بیش از ۱۶۰ میلیون دز واکسن در ایران موجود است و به فراخور نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: ایران در اوج توانایی واکسیناسیون عمومی و گاهی تزریق یک و نیم دز واکسن روزانه جزو کشورهای پیشرو در منطقه و خاورمیانه است.

همایش «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تجلیل از دست اندرکاران این رخداد مهم و نمایش فعالیت و عملکرد نظام سلامت دولت سیزدهم در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.