وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و اثر آن بر حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، از آمادگی لازم این وزارتخانه برای برگزاری باشکوهتر و پررونق تر جشنواره‌های فجر امسال خبر داد.

جشنواره‌های فجر امسال پررونق تر از گذشته برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی با تشریح آخرین وضعیت جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۴۰۰ جشنواره های فجر نیز همزمان با جشن های انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز و پیگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: جشنواره های مختلف فجر شامل موسیقی، تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی، مد ولباس (عفاف و حجاب)، شعر، همه ساله با آغاز بهمن ماه با حضور هنرمندان کشورهای مختلف به صورت بین المللی با ارسال آثار متنوع خود برگزار و در پایان نیز برترین ها معرفی و تقدیر می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: به دلیل ضرورت مراقبت‌های عمومی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، این دوره جشنواره های فرهنگی و هنری فجر نیز بر پایه دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی و اجرا خواهند شد.

وزیر فرهنگ: جشنواره‌های فجر امسال پررونق تر از گذشته برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره های فجر در موعد مقرر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقریبا درهمه بخش‌ها این آمادگی به وجود آمده که تمام جشنواره ها در موعد مقرر و با بکارگیری همه ظرفیت ها برگزار شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به انتصابات صورت گرفته در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم در معاونت ها و بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مسئولان منصوب شده بلافاصله با جدیت فعالیت به ویژه موضوع آماده سازی مقدمات برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری فجر را آغاز کرده و شبانه روزی کار می کنند.

اسماعیلی در عین حال گفت: فضای موجود را فضای خیلی خوب می بینم که با مجموعه اقدامات صورت گرفته و مستمر انشاالله جشنواره های فجر امسال پررونق تر از هر سال برگزار خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم به سیاست‌ها و اولویت های دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهارداشت: سیاست ها و اهداف فرهنگی این دولت مردمی در این دوره روشن و فراگیر است لذا با بکارگیری همه ظرفیت ها علاوه بر رفع برخی مشکلات تلاش خواهیم کرد تا تمامی جشنواره ها از لحاظ کمیت و کیفیت با رشد قابل توجهی همراه شود تا از این طریق بتوانیم به پیشبرد سیاست‌ها و اهداف دولت سیزدهم  کمک کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.