سفیر اتریش در ایران گفت: قطع به‌یقین مذاکرات وین آسان نخواهد بود اما سعی می‌کنیم خوش‌بینانه‌ترین نتیجه را در نظر بگیریم.

مذاکرات وین آسان نخواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، "ولف دیتریش هایم" روز یکشنبه به همراه رایزن اقتصادی اتریش در ایران در دیدار با شهردار مشهد افزود: این سناریوهای خوش‌بینانه منجر به این خواهد شد که در حوزه مالی و تجارت برای اهداف بزرگ‌تر برنامه‌ریزی کنیم.
وی پاندمی کرونا در اتریش را بحرانی دانست و اضافه کرد: اقدام مسوولان ایران برای واکسیناسیون در مدت زمان کم و حجم زیاد بسیار خوب بود البته از این مساله تعجب نمی‌کنیم زیرا تعداد زیادی از پزشکان ایرانی‌الاصل در اتریش در حال خدمت‌ هستند و می‌دانیم نظام سلامت ایران بسیار پیشرو است.
سفیر اتریش در ایران گفت: این فرصت در آینده وجود دارد که با شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال مشهد در حوزه گردشگری و دینی ، فعالیت مشترک داشته باشیم.
دیتریش هایم روابط ۲ کشور را دارای قدمت دانست و افزود: در حال حاضر این روابط برقرار است و در روزهای آینده میزبان هیاتی عالی‌رتبه در حوزه اقتصادی و مالی از ایران در اتریش هستیم لذا درخواست ارزیابی فرصت‌های همکاری به‌صورت مشترک را داریم.
وی در پاسخ به درخواست شهردار مشهد برای ایجاد هیات های مشترک حوزه گردشگری و فناوری افزود: این پیشنهاد را با خود به وین خواهم برد و پاسخ آن را برای شما ارسال خواهم کرد.
شهردار مشهد نیز در این نشست با بیان این که کشور اتریش در مناسبات اروپایی جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دارد گفت: این توانایی را داریم تا هیات های مشترکی، فعال شدن کارگروه گردشگری و فناوری در مشهد را مورد کارشناسی قرار دهند تا از ظرفیت های مشهد به خصوص در حوزه گردشگری استفاده کنیم. 
سید عبدالله ارجائی افزود: وضعیت مشهد در حوزه گردشگری فوق‌العاده است و تعداد گردشگران داخلی و خارجی که قبل از کرونا به مشهد سفر می‌کردند بسیار زیاد بود.
وی ادامه داد:بیماری کووید ۱۹ در سطح دنیا دارای آثار اجتماعی اقتصادی بسیار بدی بود و کشور اتریش نیز از این آسیب‌ها در امان نبود و شهر ما نیز به دلیل ماهیت گردشگری خود دچار آسیب‌های جدی شد.
شهردار مشهد ضمن تشکر از کمک‌های بشردوستانه اتریش مبنی بر اهدای یک‌میلیون دز واکسن کرونا به ایران افزود: این‌ که صدراعظم شما نخستین مقام از یک کشور اروپایی بود که به انتخاب رییس جمهوری اسلامی ایران را به این سمت تبریک گفت نشان‌دهنده عمق روابط راهبردی بین ۲ کشور است.
ارجائی افزود: یک نقشه راه اقتصادی بین ۲ کشور وجود دارد که ذیل آن هفت کارگروه مشترک تعریف‌ شده است و پیشنهاد می‌کنم کارگروه گردشگری و فناوری با موضوع مشهد در سطوح کارشناسی با همکاری وزارت امور خارجه تشکیل شود و امیدواریم بتوانیم در این عرصه همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.
وی ادامه داد: اکنون دیپلمات‌ها و هیات های مشترک در کشور اتریش در سطح جدیدی از مناسبات در حال گفت وگو هستند و علیرغم این که ما در برجام خاطره خوشی از تعهدات اروپایی نداریم اما به اتریش اعتماد داریم و امیدواریم گفت و گوهایی که به‌تازگی آغاز شده است به نتیجه برسد و تعهدات اروپا عملی شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.