معاون وزارت بهداشت گفت: ممنوعیت ورود از ۶ کشور آفریقای جنوبی اعمال شده است و فرد مبتلا به امیکرون در بلژیک سفر به مصر داشته است و این نشان می‌دهد ویروس چرخش داشته است.

 ممنوعیت ورودمسافران از ۶ کشور آفریقای جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، کمال حیدری،   معاون وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون صد و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دز  واکسن کرونا به هموطنان تزریق شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شهرها از لحاظ کرونایی افزود: در این سه روز اخیر وضعیت کشور به آرامش رسیده و بیشتر نقاط کشور شرایط آبی و زرد دارد. خوشبختانه با تزریق واکسن به آحاد جامعه، ایمنی پایه حاصل شد هرچند هنوز با ایمنی کامل فاصله داریم و  انتظار داریم پوشش واکسیناسیون بالاتر برود و برای قرمز نشدن دوباره شهرها به ایمنی سازی بیشتری نیاز است.

حیدری با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر موفقیت یا عدم موفقیت وضع موجود بسیار تأثیرگذار است، گفت: وضع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان نگران کننده است.

وی درباره رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: نظارت بر ادارات به عهده مسئول اداره است و در کلانشهر تهران ظرفیت مترو و اتوبوس‌ها همین میزان است و تلاش کردیم که مترو خلوت تر شود اما زیر ساخت‌ها مهیا نیست و شرایطی مهیا شده است که دوز سوم برای افراد پرخطر تزریق شود.

 معاون وزارت بهداشت ادامه داد: تزریق دوز سوم ١٠ سال ١۰سال کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم فردا برای تزریق دوز سوم به ۵٠ ساله‌ها تصمیم گیری کنیم و سن تزریق دوز سوم کاهش پیدا کند و جزییات را به زودی اعلام خواهیم کرد.

حیدری بیان کرد: ما از روز شنبه با وزارت خارجه مکاتبه کردیم و تمهیدات بهداشتی را در مبادی ورودی کشور به ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) تشدید کردیم و آزمایشگاه‌های ما هم برای شناسایی ویروس آماده شدند.

 معاون وزارت بهداشت اظهار کرد: ممنوعیت ورود از ۶ کشور آفریقای جنوبی اعمال شده است و فرد مبتلا به امیکرون در بلژیک سفر به مصر داشته است و این نشان می‌دهد ویروس چرخش داشته است.

حیدری بیان کرد: در جلسه شنبه ستاد کرونا تمهیدات و آماده باش برای مرزهای زمینی، هوایی و دریایی اعلام شد و اقدامات لازم صورت گرفته است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.